Læringsprosessar og vurderingshandlingar
Formål
Medlemmene i forskingsgruppa «Læringsprosessar og vurderingshandlingar» arbeider med tema læring og vurdering i utdanningsforsking. Forskinga tek utgangspunkt i ulike metodiske og kontekstuelle tilnærmingar for å studere læring og vurdering i grunnskulen, vidaregåande skule og høgare utdanning. Gruppa samarbeider på tvers av fagtilsette frå ulike institutt og avdelingar ved Høgskulen i Volda (HVO), i tillegg til samarbeid med nasjonale og internasjonale forskingsmiljø.
Eit viktig føremål med denne tverrfaglege forskargruppa er å styrke kunnskapen om læringsprosessar og vurderingshandlingar i ulike utdanningskontekstar og skulefag.
Medlemer
Professor Siv M. Gamlem, Institutt for pedagogikk (AHL) (leiar)
Førsteamanuensis Synnøve H. Moltudal, institutt for pedagogikk
Høgskulelektor Lina R. Kobberstad, institutt for pedagogikk
Høgskulelektor Hilde Gry Leer-Salvesen, institutt for pedagogikk
Førsteamanuensis Elaheh Tavakoli, institutt for språk og litteratur
Professor Wenke Mork Rogne, Institutt for språk og litteratur
Førsteamanuensis Pernille Fiskerstrand, Institutt for språk og litteratur
Førsteamanuensis Liv Kristin Bjørlykke Øvereng, Nynorsksenteret
Høgskulelektor Joakim Erik Gustav Olsson, Institutt for digital kompetanse
Stipendiat Ine Skorbakk, Institutt for realfag
Stipendiat Marianne Hustvedt, Institutt for religion og livssyn
Stipendiat Rebecca Barreng , Institutt for språk og litteratur
Stipendiat Tara Sapkota, (disputas 10. okt 2025)
Aktivitetar
Forskingsgruppa har faste møtepunkt kvar månad. I tillegg har gruppa subgrupper som arbeider med ulike forskingsprosjekt med eigne møtepunkt. Medlemmane er aktive i både forskings- og utviklingsprosjekt. Forskingsprosjekta er forankra i anten kvalitativ, kvantitativ og mixed methods-tilnærmingar, og omfattar både teoretiske og empiriske studiar.
Årleg vert medlemmene inviterte til eit internasjonalt workshop-seminar, «Systematisk observasjon i utdanningsforsking», arrangert saman med forskarar frå heile Europa. Hausten 2022 organiserte gruppemedlemmene den årlege samlinga, med deltakarar frå åtte land. Samlinga var digital og inkluderte gjesteforelesarar frå USA og Finland. Hausten 2025 vert seminaret arrangert i Finland ved University of Jyväskylä – og medlemmer frå forskingsgruppa vert deltakande.
Prosjekt
Forskargruppa gjennomfører studiar om vurdering, tilbakemeldingar og læringsprosessar i grunnskule, vidaregåande skule og lærarutdanning. I tillegg har gruppa fleire stipendiatar som arbeider med ulike prosjekt inn mot tema som vurdering, læringsdialog, kritisk tenking og profesjonsutvikling.
I forskingsprosjekt vert det brukt kvalitativ, kvantitativ og mixed methods forsking. Metodar som vert brukt inkluderer mellom anna spørjeskjema, intervju, høgt-tenkingsprotokollar og videoobservasjonar. Fleire av prosjekta har utgangspunkt i klasseromforsking.
Nokre pågåande prosjekt i forskingsgruppa er:
Kunstig intelligens for vurdering for læring (AI4AfL). Dette er eit prosjekt med finansiering frå Norges forskingsråd. Det er eit samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Østfold, Høgskulen i Volda, Halden kommune og Hypatia Learning AS. I prosjektet studerer vi vurdering for læring med bruk av kunstig intelligens som utgangspunkt for å styrkje læring og undervisning i ungdomsskulen.
Erfaringar med vurdering og tilbakemelding i høgare utdanning. Dette forskingsprosjektet har som mål å få meir kunnskap om lærarstudentar og lærarutdannarar sine erfaringar og oppfatningar om vurdering i grunnskulelærarutdanningane.
Lærarstudentar og lærarutdannarar sine erfaringar og forståing av kunstig intelligens i undervisning og læring. Dette forskingsprosjektet har som mål å få meir innsikt i studentar og grunnskulelærarar sine erfaringar og oppfatningar om kunstig intelligens i utdanning. Prosjektet vert utført i samarbeid med forskarar ved Universitetet i Melbourne og Universitetet i Oslo.
Digital vurdering og tilnærmingar til læring i vidaregåande skule. I dette prosjektet er retta mot elevar i yrkesfag i vidaregåande skule. Studien studerer elevar sine erfaringar med vurdering i ein digital kontekst, og kva tilnærmingar elevane har til læring (overflatelæring, djupnelæring). Forskingsprosjektet er eit samarbeid med forskarar frå Duquesne University, USA og Universitetet i Oslo.
Publikasjonar frå forskingsgruppa dei to siste åra
Under kan du lese forskingsartiklar som er publiserte av medlemmar i forskingsgruppa. I tillegg er fleire artiklar under fagfellevurdering. Her er forskingsartiklar frå 2024 og 2025:
- Brandmo, C. & Gamlem, S. M. (2025) Students’ perceptions and outcome of teacher feedback: a systematic review. Frontiers in Education, 10:1572950. https://doi.org/10.3389/feduc.2025.1572950
- Engeness, I. & Gamlem, S.M. (2025). Exploring AI-Driven Feedback as a Cultural Tool: A Cultural-Historical Perspective on Design of AI Environments to Support Students’ Writing Process. Integrative Psychological and Behavioral Science, 59(23) https://doi.org/10.1007/s12124-025-09894-8
- Engeness, I. & Gamlem, S.M. (2025). Agency in Digital Education: Empowering Students and Teachers in Technology-Rich Learning Environments. Educational Science, 15(8), 1051, https://doi.org/10.3390/educsci15081051
- Fiskerstrand, P., & Gamlem, S. M. (2024). Mapping oral feedback interactions in young pupils’ writing. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 31(3–4), 204–220. https://doi.org/10.1080/0969594X.2024.2386515
- Gamlem, S. M., Segaran, M., & Moltudal, S. (2024). Lower secondary school teachers’ arguments on the use of a 26-point grading scale and gender differences in use and perceptions. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 31(1), 56–74. https://doi.org/10.1080/0969594X.2024.2325365
- Gamlem, S.M., Hustvedt, M. & Rogne, W.M. (2024). Creative wellbeing and formative processes in teacher education and school. Student teachers’ perceptions. I: W. Torressen & H. Løvoll (red). Exploring Creative Wellbeing Frameworks in Context. Routhledge. (Ch. 9), https://doi.org/10.4324/9781003294498-10
- Gamlem, S. M., McGrane, J., Brandmo, C., Moltudal, S., Sun, S. Z., & Hopfenbeck, T. N. (2025). Exploring pre-service teachers’ attitudes and experiences with generative AI: a mixed methods study in Norwegian teacher education. Educational Psychology, 1–25. https://doi.org/10.1080/01443410.2025.2528663
- Gamlem, S. M. & Brookhart, S. (2025, 4/26). Students’ Experiences of Electronic Assessment and Feedback in Association with Their Approaches to Learning: A case study in VET Upper Secondary School. Paper presented at the 2025 annual meeting of the American Educational Research Association. Retrieved [2025.08.28], from the AERA Online Paper Repository. https://doi.org/10.3102/2188307
- Moltudal, S. H, Gamlem, S.M., Segaran, M. & Engeness, I. (2025). Same assignment—two different feedback contexts: lower secondary students’ experiences with feedback during a three draft writing process. Frontiers in Education, 10:1509904. https://doi.org/10.3389/feduc.2025.1509904
- Olsson, J. E. G. & Bolstad, O. H. (2024). Demokrati og medborgarskap i matematikkundervisninga. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis, 18(3), 1–19. https://doi.org/10.23865/up.v18.4116
- Rogne, W.M., Rønneberg, V., Gamlem, S.M., Spilling, E.F., & Uppstad, P.H. (2024). Effects of digitalisation on learning to write – A naturalistic experiment. Learning and Instruction, 93, https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2024.101970
- Rønneberg, V., Fiskerstrand, P., Rogne, W.M., Gamlem, S.M., Juul, G.K., & Uppstad, H. (2025). Exploring the Influence of Digital Devices on First-Grade Teachers’ Selection of Writing Activities. Nordic Journal of Digital Literacy, 20(20), 99-112, http://doi.org./10.18261/njdl.20.2.4
- Sapkota, T. (2025). Teachers', principals' and university-based teacher educators' multiple conceptions of teachers' professional development. Frontiers in Education, Sec. Teacher Education, Vol. 10. doi: 10.3389/feduc.2025.1554740
- Sapkota, T., Emstad, A.B., Gamlem, S. M., & Vattøy, K. D. (2024). University-school collaboration as the implementation of decentralized policy: teachers’, principals’, and university-based teacher-educators’ experiences of teachers’ professional development. Scandinavian Journal of Educational Research, 1–18. https://doi.org/10.1080/00313831.2024.2434818
- Segaran, M., Engeness, I., & Gamlem, S. M. (2025). Lower secondary school teachers facilitation of students’ writing process: a study of automated feedback and peer feedback approaches. Computer Assisted Language Learning, 1–26. https://doi.org/10.1080/09588221.2025.2539154
- Skorbakk, I., & Gamlem, S. M. (2025). Exploring self-assessment practices and learning approaches in science among upper secondary students. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 1–21. https://doi.org/10.1080/0969594X.2025.2534132
- Tavakoli, E., & M. Gamlem, S. (2024). Assessment patterns in teacher education programmes: content analysis of course syllabi. Assessment & Evaluation in Higher Education, 49(6), 878–892. https://doi.org/10.1080/02602938.2024.2334417
- Vattøy, K. D., & Gamlem, S. M. (2024). Navigating formative assessment as professional development in digital contexts: insights from teachers’ experiences. Teacher Development, 1–18. https://doi.org/10.1080/13664530.2024.2382956
- Øvereng, L. K. B. (2024). Eit utval lærarar sine perspektiv på elevengasjement og læring i digitale kontekstar i begynnaropplæringa. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis,18(2), 55-75. https://utdanningogpraksis.no/index.php/up/article/download/5228/10345?inline=1
Learning and Assessment
The members of the research group "Learning and Assessment" work on research studies within the themes of learning and assessment in educational research. The research is based on various methodological and contextual approaches to study learning and assessment in primary school, secondary school, and higher education. The group collaborates across faculty members from different departments and divisions at Volda University College (HVO), in addition to cooperation with national and international research environments. An important aim of this interdisciplinary research group is to enhance knowledge about learning processes and assessment actions in various educational contexts and school subjects.
Activities
The research group has regular monthly meetings. In addition, the group has various subgroups that conduct research projects with their own meeting points. The members are active in both research and development projects. The research is anchored in qualitative, quantitative, and mixed methods approaches, and includes both theoretical and empirical studies. Annually, the members are invited to an international workshop seminar, "Systematic Observation in Educational Research," organized together with researchers from all over Europe. In the autumn of 2022, the group members organized the annual gathering, with participants from eight countries. The gathering was digital and included guest lecturers from the USA and Finland. In recent years, several research articles by the members have been published, and several articles are under peer review.
Projects
The research group have ongoing research studies on assessment, feedback, professional development, and learning processes in primary and secondary schools, as well as in teacher education. In addition, the group includes several PhD candidates working on various projects related to themes such as assessment, learning dialogue, critical thinking, and professional development. The research projects employ qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Methods used include, among others, questionnaires, interviews, think-aloud protocols, and video observations. Several of the projects are based on classroom research.
Some ongoing projects within the research group include:
Artificial Intelligence for Assessment for Learning (AI4AfL)
This project is funded by the Research Council of Norway and is a collaboration between Østfold University College, Volda University College, Halden Municipality, and Hypatia Learning AS. The project explores assessment for learning, using artificial intelligence to enhance teaching and learning in lower secondary schools.
Experiences with Assessment and Feedback in Higher Education
This research project aims to deepen understanding of teacher students’ and teacher educators’ experiences and perceptions of assessment within primary teacher education programmes.
Pre-service Teachers’ and Teacher Educators’ Experiences and Understanding of Artificial Intelligence in Teaching and Learning
This project seeks to gain insight into pre-service teachers’ and primary school teachers’ experiences and perceptions of artificial intelligence in education. It is conducted in collaboration with researchers from the University of Melbourne and the University of Oslo.
Digital Assessment and Approaches to Learning in Secondary School
This project investigates vocational students’ experiences with assessment in digital contexts and their approaches to learning. The research is carried out in collaboration with a researcher from Duquesne University, USA and University of Oslo.
Research group members
Professor Siv M. Gamlem, pedagogy (leader)
Associate Professor Synnøve H. Moltudal, pedagogy, computer & Science
Assistant Professor Lina R. Kobberstad, pedagogy
Assistant Professor Hilde Gry Leer-Salvesen, pedagogy
Associate Professor Elaheh Tavakoli, English didactics
Professor Wenke M. Rogne, Norwegian didactics
Associate Professor Pernille Fiskerstrand, Norwegian didactics
Associate Professor Liv Kristin Bjørlykke Øvereng, Norwegian language / pedagogy
Assistant Professor Joakim Erik Gustav Olsson, Computer & Science
PhD Candidate Ine Skorbakk, Science
PhD Candidate Marianne Hustvedt, religion, language, pedagogy
PhD Candidate Rebecca Barreng, English didactics
PhD Candidate Tara Sapkota, (defended her PhD 2025.10.10)