
Marianne Hustvedt
Stipendiat
Stipendiat
PhD-project
The scaffolding of educational dialogue and critical thinking to enhance learning in secondary school.
The overall aim of the project is to investigate how critical thinking is reflected in educational dialogues in the subjects KRLE (Religion and ethics) and Norwegian language in Norwegian secondary school and whether the dialogue quality may be associated with student learning outcomes.
Undervisning - Teaching
Course leader
- KRLE i Maglu (MGL1-7/5-10KRLE)
- Examen Philosophicum Nettbasert (EXP100N)
Teaching
Teacher education
- Pedagogikk og elevkunnskap 1 (MGL1-7PE1, MGL5-10PE1)
- Pedagogikk og elevkunnskap 2 (MGL1-7PE2, MGL5-10PE2)
- Pedagogikk og elevkunnskap 4 (MGL1-7PE4, MGL5-10PE4)
- PPU (Post graduate teacher training) Didaktikk 1 Religion og Livssyn (PPU-DID1RL)
Religion and philosophy
- Examen philosophicum (EXP100)
- Religion og Livssyn 1 (REL151)
- Religion og samfunn (REL154)
Faglige interesser - Research interests
Educational dialogue
Critical thinking
Learning processes
Assessment
Didactics
Ethics
Fundamental problems in pedagogics
Forskningsgrupper - research groups
Learning and Assessment research group (Volda university College)
Forskergrupppe for Religion og Livssyn (Volda university College)
Forskningsprosjekt - Research projects
2022 - : FAITHED ("Non-formal faith education, the public school, and religious minorities in Norway") University of Inland Norway and Volda University College
2022-2023: Creative wellbeing - Teacher students' perceptions. Volda University College
2020 - 2021: Grunnspørsmål i Pedagogikken. University of Bergen
2019- 2020 Rom og sted: religionsfaglige og interdisiplinære bidrag. Volda University College
Vitskapeleg arbeid
CRIStin
Vitskaplege artiklar og bokkapittel
Skolelederes erfaringer og møte med religiøst mangfold
Published 2023 av Ole Kolbjørn Kjørven, Marianne Hustvedt, Thor Andre Skrefsrud
Toleranse mellom ideal og virkelighet. Hvorfor vi trenger toleranse i betydningen "å tåle"
Published 2017 av Marianne Hustvedt
Anna
Boklansering: Kreativ wellbeing
Published 2025 av Wenche Torrissen, Helga Synnevåg Løvoll, Knut-Willy Sæther, Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Dag Erik Wold, Raul Grau-Ruiz
Boklansering: Hvor skal du i helga? En bok om religionsmangfold, trosopplæring og skole
Published 2025 av Anders Aschim, Ole Kolbjørn Kjørven, Hildegunn Valen Kleive, Thor Andre Skrefsrud, Marianne Hustvedt, Marta Bivand Erdal
«De sitter jo mye inne på lørdager, da …»: Om læreres erfaringer med sammenhenger mellom skolens KRLE-undervisning og elevens deltakelse i religiøs trosopplæring
Published 2025 av Marianne Hustvedt, Thor Andre Skrefsrud
«Det skal gjøre litt vondt»: Om ubehag i KRLE-faget
Published 2025 av Marianne Hustvedt
Public school and non-formal religious education - complementary or not? RE teachers' perspectives
Published 2024 av Marianne Hustvedt, Thor Andre Skrefsrud
Religious Diversity: Perspectives of Norwegian School Leaders, RE Teachers and Students
Published 2024 av Ole Kolbjørn Kjørven, Marianne Hustvedt, Thor Andre Skrefsrud
Pedagogy of discomfort and KRLE
Published 2024 av Marianne Hustvedt
«Lyset er knytt til mørke»: om fortvilelse, håp og kunst i Septologien av Jon Fosse
Published 2024 av Marianne Hustvedt
Creative wellbeing and formative processes in teacher education and school. Student teachers’ perceptions
Published 2024 av Siv Therese Måseidvåg Gamlem, Marianne Hustvedt, Wenke Mork Rogne
Religious Education in Diverse Contexts: School Leaders’ Understanding of Religious Diversity and Interconnections between Non-formal and Formal Religious Education
Published 2023 av Marianne Hustvedt, Ole Kolbjørn Kjørven, Thor Andre Skrefsrud
Hvordan kan subjektivitet dannes gjennom dialog?
Published 2021 av Jonas Gamborg Lillebø, Marianne Hustvedt
Mot ein norsk språkfilosofi: Språksyn hjå Henrik Wergeland og Ivar Aasen i lys av Charles Taylor
Published 2021 av Jonas Gamborg Lillebø, Marianne Hustvedt
«Rom» som metafor i utviklingen av (kritisk) tenkning: En diskusjon av begrepene «kritisk tenkning» og
«etisk bevissthet» i læreplanens overordnede del i lys av
Hannah Arendt
Published 2020 av Marianne Hustvedt