
Rebecca Linnèa Söderström Barreng
Stipendiat
Stipendiat
Faglige interesser
English Didactics.
Formative assessment and feedback in classroom instruction.
Knowledge Promotion 2020 (Fagfornyelsen LK20).
Language use in the English classroom.
Bilingual classrooms.
Bakgrunn
2024: Høgskolelektor ved Fremmedspråksenteret, Høgskolen i Østfold
2023-2024: Prosjektkoordinator EDUCATE - prosjektet
2021-2024: Forsker for EDUCATE - prosjektet
2022-2023 : Lektor for Wang Toppidrett Oslo
2021-2022: Lektor og kontaktlærer for Lofsrud Skole
2020-2021: Forskningsassistent ved Universitetet i Oslo.
2016-2021: Lektorprogrammet ved Universitetet i Oslo. Mastergrad i Engelskdidaktikk.
PhD. Prosjekt
Formative assessment in classrom research across subjects - before and after the Knowledge Promotion 2020.
Den overordnede målsettingen med PhD. prosjektet er å utvikle ny kunnskap om formativ vurdering etter LK20 og på tvers av reformer.
Forskningsgrupper
Læringsprosessar og vurderingshandlingar
Studies of Instruction across Subjects and Competences (SISCO)
Prosjekter
Evaluering av tospråklig opplæring i skolen (ETOS)
Evaluering av fagfornyelsen i fag (EDUCATE)
Vitskapeleg arbeid
CRIStin
Anna
Å gi rom for variasjon og valgfrihet, mens vi venter på digital dømmekraft [ISBN 978-82-94119-01-1] 159s.
Publisert 2024 av Greta Björk Gudmundsdottir, Lisbeth M. Brevik, Peter Nicolai Aashamar, Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Katherina Dodou, Gerard Doetjes, Kirsten Marie Hartvigsen, Ove Edvard Hatlevik, Anja Ramfjord Isaksen, Camilla Gudmundsdatter Magnusson, Nora Elise Hesby Mathé, Astrid Roe, Kaja Granum Skarpaas, Roar Bakken Stovner, Mai Lill Suhr
Å jobbe utforskende på vg1 og vg2. Den enkelte lærers undervisning har mer å si enn fagenes egenart. Rapport 3 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, [ISBN 978-82-69249] 146s.
Publisert 2024 av Lisbeth M. Brevik, Greta Björk Gudmundsdottir, Peter Nicolai Aashamar, Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Katherina Dodou, Gerard Doetjes, Kirsten Marie Hartvigsen, Ove Edvard Hatlevik, Nora Elise Hesby Mathé, Astrid Roe, Henriette Hogga Siljan, Roar Bakken Stovner
Livsmestring i naturfagsklasserommet
Publisert 2023 av Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Mai Lill Suhr
Hvordan fungerer livsmestring i norske klasserom?
Publisert 2023 av Lisbeth M. Brevik, Greta Björk Gudmundsdottir, Gerke (Gerard) Doetjes, Nora Elise Hesby Mathé, Katherina Dodou, Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Camilla Gudmundsdatter Magnusson, Anja Ramfjord Isaksen, Ove Edvard Hatlevik, Mai Lill Suhr, Kirsten Marie Hartvigsen
Å mestre livet i 8. klasse. Perspektiver på livsmestring i klasserommet i sju fag. Rapport 2 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo [ISBN 978-82-692498-4-2] 137s.
Publisert 2023 av Lisbeth M. Brevik, Greta Björk Gudmundsdottir, Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Katherina Dodou, Gerke (Gerard) Doetjes, Ingrid Evertsen, Beate Goldschmidt-Gjerløw, Kirsten Marie Hartvigsen, Ove Edvard Hatlevik, Anja Ramfjord Isaksen, Camilla Gudmundsdatter Magnusson, Nora Elise Hesby Mathé, Henriette Hogga Siljan, Roar Bakken Stovner, Mai Lill Suhr
Publisher: Universitetet i Oslo
Å observere fagfornyelsen i klasserommet. Observasjonsprotokoller for livsmestring, utforsking og digital kompetanse. Å observere fagfornyelsen i klasserommet. Observasjonsprotokoller for livsmestring, utforsking og digital kompetanse. Rapport 1 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo [ISBN 978-82-692498-2-8] 90s.
Publisert 2023 av Lisbeth M. Brevik, Greta Björk Gudmundsdottir, Gerke (Gerard) Doetjes, Rebecca Linnéa Söderström Barreng
Publisher: Universitetet i Oslo
Tospråklig opplæring fra et skoleperspektiv. Tilleggsrapport fra Evaluering av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet) [ISBN 978-82-692498-1-1] 18s.
Publisert 2022 av Gerke (Gerard) Doetjes, Lisbeth M. Brevik, Rebecca Linnéa Söderström Barreng
En ung forskers erfaringer med innsamling av store mengder data
Publisert 2022 av Rebecca Linnéa Söderström Barreng
Circle U. Café Oslo: Driving pedagogical innovation
Publisert 2022 av Lisbeth M. Brevik, Gabriel Reedy, Jarle Breivik, Taran Mari Thune, Rebecca Linnéa Söderström Barreng
Language use in bilingual classrooms in Norway: A study of language use in six bilingual classrooms in two lower secondary schools
Publisert 2020 av Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Ulrikke Elisabeth Rindal
Tospråklig opplæring på fagenes premisser. Rapport fra evalueringen av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet). [ISBN 978-82-69249] 71s.
Publisert 2020 av Lisbeth M. Brevik, Gerke Doetjes, Jonas Bakken, Mukadder Baran, Ingrid Rodrick Beiler, Altijana Brkan-Musad, Nils Buchholtz, Kirsten Marie Hartvigsen, Marianne Ødegaard, Peter Nicolai Aashamar, Rebecca Linnéa Söderström Barreng