
Rebecca Linnèa Söderström Barreng
Stipendiat
Stipendiat
Stipendiat ved Høgskulen i Volda (2025-2029).
PhD-candidate at Volda University College (2025-2029).
Faglige interesser - Academic Interests
English Didactics.
Formative assessment and feedback in classroom instruction.
Knowledge Promotion 2020 (Fagfornyelsen LK20).
Research methodology and research ethics.
Language use in the English classroom.
Bilingual classrooms and bilingual teaching.
Bakgrunn - Background
Høst 2024: Høgskolelektor ved Fremmedspråksenteret, Høgskolen i Østfold
2023-2024: Prosjektkoordinator EDUCATE-prosjektet (UiO)
2021-2024: Forsker for EDUCATE-prosjektet (UiO)
2022-2023 : Lektor for Wang Toppidrett Oslo
2021-2022: Lektor og kontaktlærer for Lofsrud Skole
2020-2021: Forskningsassistent ved Universitetet i Oslo.
2016-2021: Lektorprogrammet ved Universitetet i Oslo. Mastergrad i Engelskdidaktikk.
PhD. Prosjekt - PhD. Project
Formative assessment in classrom research across subjects - before and after the Knowledge Promotion 2020.
Den overordnede målsettingen med PhD. prosjektet er å utvikle ny kunnskap om formativ vurdering etter LK20 og på tvers av reformer.
Forsking og utvikling – Research and Development
Forskningsgrupper - Research groups
Læringsprosessar og vurderingshandlingar (HiVolda)
Studies of Instruction across Subjects and Competences (SISCO) (UiO)
Prosjekter - Research Projects
Undervisning – Teaching and lecturing
Faglege verv – Professional positions
Leder av Stipendiatforeninga ved HiVolda (2025-2026)
Vitskapeleg arbeid
CRIStin
Anna
Å gi rom for variasjon og valgfrihet, mens vi venter på digital dømmekraft
Publisert 2024 av Greta Björk Gudmundsdottir, Lisbeth M. Brevik, Peter Nicolai Aashamar, Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Katherina Dodou, Gerard Doetjes
Publisher: Universitetet i Oslo
Å jobbe utforskende på vg1 og vg2. Den enkelte lærers undervisning har mer å si enn fagenes egenart. Rapport 3 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning,
Publisert 2024 av Lisbeth M. Brevik, Greta Björk Gudmundsdottir, Peter Nicolai Aashamar, Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Katherina Dodou, Gerard Doetjes
Publisher: Universitetet i Oslo
Å observere fagfornyelsen i klasserommet. Observasjonsprotokoller for livsmestring, utforsking og
digital kompetanse. Å observere fagfornyelsen i klasserommet. Observasjonsprotokoller for livsmestring, utforsking og digital kompetanse. Rapport 1 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo
Publisert 2023 av Lisbeth M. Brevik, Greta Björk Gudmundsdottir, Gerke (Gerard) Doetjes, Rebecca Linnéa Söderström Barreng
Publisher: Universitetet i Oslo
Livsmestring i naturfagsklasserommet
Publisert 2023 av Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Mai Lill Suhr
Å mestre livet i 8. klasse. Perspektiver på livsmestring i klasserommet i sju fag. Rapport 2 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo
Publisert 2023 av Lisbeth M. Brevik, Greta Björk Gudmundsdottir, Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Katherina Dodou, Gerke (Gerard) Doetjes, Ingrid Evertsen
Publisher: Universitetet i Oslo
Hvordan fungerer livsmestring i norske klasserom?
Publisert 2023 av Lisbeth M. Brevik, Greta Björk Gudmundsdottir, Gerke (Gerard) Doetjes, Nora Elise Hesby Mathé, Katherina Dodou, Rebecca Linnéa Söderström Barreng
Tospråklig opplæring fra et skoleperspektiv. Tilleggsrapport fra Evaluering av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet)
Publisert 2022 av Gerke (Gerard) Doetjes, Lisbeth M. Brevik, Rebecca Linnéa Söderström Barreng
Publisher: Universitetet i Oslo
Circle U. Café Oslo: Driving pedagogical innovation
Publisert 2022 av Lisbeth M. Brevik, Gabriel Reedy, Jarle Breivik, Taran Mari Thune, Rebecca Linnéa Söderström Barreng
En ung forskers erfaringer med innsamling av store mengder data
Publisert 2022 av Rebecca Linnéa Söderström Barreng
Tospråklig opplæring på fagenes premisser. Rapport fra evalueringen av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet).
Publisert 2020 av Lisbeth M. Brevik, Gerke Doetjes, Jonas Bakken, Mukadder Baran, Ingrid Rodrick Beiler, Altijana Brkan-Musad
Publisher: Universitetet i Oslo
Language use in bilingual classrooms in Norway: A study of language use in six bilingual classrooms in two lower secondary schools
Publisert 2020 av Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Ulrikke Elisabeth Rindal
Publisher: Universitetet i Oslo