Profile picture for user rebeccba

Rebecca Linnèa Söderström Barreng

Stipendiat

Stipendiat

Stipendiat ved Høgskulen i Volda (2025-2029).

PhD-candidate at Volda University College (2025-2029). 

 

 

Faglige interesser - Academic Interests

English Didactics.
Formative assessment and feedback in classroom instruction.
Knowledge Promotion 2020 (Fagfornyelsen LK20).
Research methodology and research ethics. 
Language use in the English classroom.
Bilingual classrooms and bilingual teaching.

Bakgrunn - Background

Høst 2024: Høgskolelektor ved Fremmedspråksenteret, Høgskolen i Østfold

2023-2024: Prosjektkoordinator EDUCATE-prosjektet (UiO)

2021-2024: Forsker for EDUCATE-prosjektet (UiO)

2022-2023 : Lektor for Wang Toppidrett Oslo

2021-2022: Lektor og kontaktlærer for Lofsrud Skole

2020-2021: Forskningsassistent ved Universitetet i Oslo.

2016-2021: Lektorprogrammet ved Universitetet i Oslo. Mastergrad i Engelskdidaktikk. 

PhD. Prosjekt - PhD. Project

Formative assessment in classrom research across subjects - before and after the Knowledge Promotion 2020.

Den overordnede målsettingen med PhD. prosjektet er å utvikle ny kunnskap om formativ vurdering etter LK20 og på tvers av reformer.

Forsking og utvikling – Research and Development
Undervisning – Teaching and lecturing
Faglege verv – Professional positions

Leder av Stipendiatforeninga ved HiVolda (2025-2026)

Vitskapeleg arbeid

CRIStin

Anna

Å jobbe utforskende på vg1 og vg2. Den enkelte lærers undervisning har mer å si enn fagenes egenart. Rapport 3 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning,
Published 2024 av Lisbeth M. Brevik, Greta Björk Gudmundsdottir, Peter Nicolai Aashamar, Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Katherina Dodou, Gerard Doetjes
Publisher: Universitetet i Oslo

Å gi rom for variasjon og valgfrihet, mens vi venter på digital dømmekraft
Published 2024 av Greta Björk Gudmundsdottir, Lisbeth M. Brevik, Peter Nicolai Aashamar, Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Katherina Dodou, Gerard Doetjes
Publisher: Universitetet i Oslo

Å observere fagfornyelsen i klasserommet. Observasjonsprotokoller for livsmestring, utforsking og digital kompetanse. Å observere fagfornyelsen i klasserommet. Observasjonsprotokoller for livsmestring, utforsking og digital kompetanse. Rapport 1 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo
Published 2023 av Lisbeth M. Brevik, Greta Björk Gudmundsdottir, Gerke (Gerard) Doetjes, Rebecca Linnéa Söderström Barreng
Publisher: Universitetet i Oslo

Å mestre livet i 8. klasse. Perspektiver på livsmestring i klasserommet i sju fag. Rapport 2 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo
Published 2023 av Lisbeth M. Brevik, Greta Björk Gudmundsdottir, Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Katherina Dodou, Gerke (Gerard) Doetjes, Ingrid Evertsen
Publisher: Universitetet i Oslo

Hvordan fungerer livsmestring i norske klasserom?
Published 2023 av Lisbeth M. Brevik, Greta Björk Gudmundsdottir, Gerke (Gerard) Doetjes, Nora Elise Hesby Mathé, Katherina Dodou, Rebecca Linnéa Söderström Barreng

Livsmestring i naturfagsklasserommet
Published 2023 av Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Mai Lill Suhr

Circle U. Café Oslo: Driving pedagogical innovation
Published 2022 av Lisbeth M. Brevik, Gabriel Reedy, Jarle Breivik, Taran Mari Thune, Rebecca Linnéa Söderström Barreng

En ung forskers erfaringer med innsamling av store mengder data
Published 2022 av Rebecca Linnéa Söderström Barreng

Tospråklig opplæring fra et skoleperspektiv. Tilleggsrapport fra Evaluering av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet)
Published 2022 av Gerke (Gerard) Doetjes, Lisbeth M. Brevik, Rebecca Linnéa Söderström Barreng
Publisher: Universitetet i Oslo

Tospråklig opplæring på fagenes premisser. Rapport fra evalueringen av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet).
Published 2020 av Lisbeth M. Brevik, Gerke Doetjes, Jonas Bakken, Mukadder Baran, Ingrid Rodrick Beiler, Altijana Brkan-Musad
Publisher: Universitetet i Oslo

Language use in bilingual classrooms in Norway: A study of language use in six bilingual classrooms in two lower secondary schools
Published 2020 av Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Ulrikke Elisabeth Rindal
Publisher: Universitetet i Oslo