Profile picture for user rebeccba

Rebecca Linnèa Söderström Barreng

Stipendiat

Stipendiat

Stipendiat ved Høgskulen i Volda (2025-2029).

PhD-candidate at Volda University College (2025-2029). 

 

 

Faglige interesser - Academic Interests

English Didactics.
Formative assessment and feedback in classroom instruction.
Knowledge Promotion 2020 (Fagfornyelsen LK20).
Research methodology and research ethics. 
Language use in the English classroom.
Bilingual classrooms and bilingual teaching.

Bakgrunn - Background

Høst 2024: Høgskolelektor ved Fremmedspråksenteret, Høgskolen i Østfold

2023-2024: Prosjektkoordinator EDUCATE-prosjektet (UiO)

2021-2024: Forsker for EDUCATE-prosjektet (UiO)

2022-2023 : Lektor for Wang Toppidrett Oslo

2021-2022: Lektor og kontaktlærer for Lofsrud Skole

2020-2021: Forskningsassistent ved Universitetet i Oslo.

2016-2021: Lektorprogrammet ved Universitetet i Oslo. Mastergrad i Engelskdidaktikk. 

PhD. Prosjekt - PhD. Project

Formative assessment in classrom research across subjects - before and after the Knowledge Promotion 2020.

Den overordnede målsettingen med PhD. prosjektet er å utvikle ny kunnskap om formativ vurdering etter LK20 og på tvers av reformer.

Forsking og utvikling – Research and Development
Undervisning – Teaching and lecturing
Faglege verv – Professional positions

Leder av Stipendiatforeninga ved HiVolda (2025-2026)

Research

NVA

Other works

Å gi rom for variasjon og valgfrihet, mens vi venter på digital dømmekraft
Published 2024 by Greta Björk Gudmundsdottir, Lisbeth M. Brevik, Peter Nicolai Aashamar, Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Katherina Dodou, , Kirsten Marie Hartvigsen, Ove Edvard Hatlevik, Anja Ramfjord Isaksen, Camilla Gudmundsdatter Magnusson, Nora Elise Hesby Mathé, Astrid Roe, Kaja Granum Skarpaas, Roar Bakken Stovner, Mai Lill Suhr
Publisher: Universitetet i Oslo

Å jobbe utforskende på vg1 og vg2. Den enkelte lærers undervisning har mer å si enn fagenes egenart. Rapport 3 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning,
Published 2024 by Lisbeth M. Brevik, Greta Björk Gudmundsdottir, Peter Nicolai Aashamar, Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Katherina Dodou, , Kirsten Marie Hartvigsen, Ove Edvard Hatlevik, Nora Elise Hesby Mathé, Astrid Roe, Henriette Hogga Siljan, Roar Bakken Stovner
Publisher: Universitetet i Oslo

Å mestre livet i 8. klasse. Perspektiver på livsmestring i klasserommet i sju fag. Rapport 2 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo
Published 2023 by Lisbeth M. Brevik, Greta Björk Gudmundsdottir, Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Katherina Dodou, Gerke Doetjes, Ingrid Evertsen, Beate Goldschmidt-Gjerløw, Kirsten Marie Hartvigsen, Ove Edvard Hatlevik, Anja Ramfjord Isaksen, Camilla Gudmundsdatter Magnusson, Nora Elise Hesby Mathé, Henriette Hogga Siljan, Roar Bakken Stovner, Mai Lill Suhr
Publisher: Universitetet i Oslo

Livsmestring i naturfagsklasserommet
Published 2023 by Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Mai Lill Suhr

Hvordan fungerer livsmestring i norske klasserom?
Published 2023 by Lisbeth M. Brevik, Greta Björk Gudmundsdottir, Gerke Doetjes, Nora Elise Hesby Mathé, Katherina Dodou, Rebecca Linnéa Söderström Barreng, Camilla Gudmundsdatter Magnusson, Anja Ramfjord Isaksen, Ove Edvard Hatlevik, Mai Lill Suhr, Kirsten Marie Hartvigsen

Å observere fagfornyelsen i klasserommet. Observasjonsprotokoller for livsmestring, utforsking og digital kompetanse. Å observere fagfornyelsen i klasserommet. Observasjonsprotokoller for livsmestring, utforsking og digital kompetanse. Rapport 1 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo
Published 2023 by Lisbeth M. Brevik, Greta Björk Gudmundsdottir, Gerke Doetjes, Rebecca Linnéa Söderström Barreng
Publisher: Universitetet i Oslo

Tospråklig opplæring fra et skoleperspektiv. Tilleggsrapport fra Evaluering av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet)
Published 2022 by Gerke Doetjes, Lisbeth M. Brevik, Rebecca Linnéa Söderström Barreng
Publisher: Universitetet i Oslo

Circle U. Café Oslo: Driving pedagogical innovation
Published 2022 by Lisbeth M. Brevik, , Jarle Breivik, Taran Mari Thune, Rebecca Linnéa Söderström Barreng

En ung forskers erfaringer med innsamling av store mengder data
Published 2022 by Rebecca Linnéa Söderström Barreng

Tospråklig opplæring på fagenes premisser. Rapport fra evalueringen av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet).
Published 2020 by Lisbeth M. Brevik, Gerke Doetjes, Jonas Bakken, Mukadder Baran, Ingrid M. Rodrick Beiler, , Nils Fredrik Buchholtz, Kirsten Marie Hartvigsen, Marianne Ødegaard, Peter Nicolai Aashamar, Rebecca Linnéa Söderström Barreng
Publisher: Universitetet i Oslo