Vidareutdanning (bachelornivå)

Norsk 2: Lese- og skriveopplæring

Deltid, Nettstudium

Praktisk informasjon

Dette er eit reint nettstudium som foregår i høgskulen si læringsplattform, Canvas. Studiet har oppstart onsdag 29. august

Annan informasjon

Om du vil førebu deg til studiet, er det bra om du les i boka Det nye norskfaget (2005) av Sture Nome og Arne Johannes Aasen (red.). Denne pensumboka bruker vi ved oppstart.

God lese- og skriveopplæring er ein føresetnad for læring i alle fag for alle, og særleg for dei som kan utvikle lese- og skrivevanskar eller har norsk som sitt andrespråk. Studiet har ei avgift på kr 8 000 + semesteravgift.

Stengt for søking

Søknadskode : 4068

Info og frister

Varigheit 2 semester (1 år)

Studiepoeng 30

Start Haust

Studieinnhald

Studiet er lagt opp for to målgrupper:

  • Studentar som har Norsk 1 i grunnskulelærarutdanninga og vil ta påbygging for å stette kravet i kompetanseforskrifta om 60 studiepoeng i norsk for å undervise på ungdomssteget.
  • Studentar som har Norsk 1 i grunnskulelærarutdanninga eller Norsk i barnehagelærarutdanninga som vil fordjupe seg i norsk for å bli ressurspersonar i faget på barne- og mellomsteget.

Med vektlegging av leseopplæring, skriveopplæring og digital kompetanse tek studiet for seg tre av dei fem grunnleggjande ferdigheitene i Kunnskapsløftet. Studiet gir derfor ei aktuell og relevant kompetanseheving knytt til gjeldande læreplanverk.

Opptakskrav

 Fullført 30 stp norsk i lærarutdanninga, fullført norsk i førskule- eller barnehagelærarutdanninga eller tilsvarande.

Undervisningsmåtar og vurderingsordningar

Undervisninga vert organisert med fire tyngdepunkt og går over eitt studieår. Tyngdepunkta består av leksjonar som presenterer og aktualiserer viktige emne i studiet. Etter kvart tyngdepunkt arbeider studentane med arbeidskrav som krev at dei reflekterer rundt leksjonane i tyngdepunktet, relevant pensum/teori og tankar om eigen klasseromspraksis.

Les om vurderingsordningar og eksamen i studie- og emneplanane.

Aktuelle yrke og vidare studium

Vidareutdanning gir etterspurd norskompetanse i skuleverket.

Kontakt

Pål Hamre

phamre@hivolda.no 

Tlf. 70075269/95851361

Studieplan

Norsk 2: Lese- og skriveopplæring, nettstudium

Studieprogram: 
Norsk 2: Lese- og skriveopplæring, nettstudium
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Studiepoeng: 
30
Studielengd: 
2 semester
Kull: 
2018
Studieplassar: 
200
Studietype: 
Vidareutdanning (bachelornivå)
Organisering: 
Deltid
Opptakskrav: 

Fullført 30 stp norsk i lærarutdanninga, fullført norsk i førskule- eller barnehagelærarutdanninga eller tilsvarande

Om studiet: 

Studiet byggjer på norsk i lærarutdanningane og gir ei fordjuping/vidareutdanning knytt til sentrale norskdidaktiske emne. Studiet gir kunnskap og kompetanse knytt til lese- og skriveopplæring, emne som er svært sentrale i gjeldande læreplan for grunnutdanninga, Kunnskapsløftet. Det er eit relevant studium både for dei som vil fordjupe seg i norskfaget i siste del av lærarutdanninga, og dei som er ferdig utdanna lærarar/førskulelærarar, og som ønskjer seg ei fagleg oppdatert vidareutdanning i grunnskulens norskfag.

Med 60 stp. i norsk er ein etter Kompetanseforskrifta kvalifisert til å bli tilsett for å undervise i norsk på ungdomssteget. For undervisning i barneskulen vil 60 stp. i norsk gjere deg til ein ressursperson i skulens største fag.

For dei som har førskulelærarutdanning, kan studiet vere del av dei 60 studiepoenga Kompetanseforskrifta krev i tillegg til førskulelærarutdanninga, for å bli tilsett for undervisning i skulen på barnesteget (1.-4. klasse). Du vil då kunne søkje om undervisningsstillingar på barnesteget med god kompetanse i skulens største fag.

Læringsutbytte: 

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført studium:

Kunnskapar: 

Studenten

- har kunnskap om ulike teoriar og ulik praksis knytt til lese- og skriveopplæring

- har kunnskap om lese- og skrivevanskar og norsk som andrespråk

- har kunnskap om korleis ein utviklar lese- og skrivelyst, og om lese- og skrivestrategiar

- har kunnskap om kartlegging og vurdering av det faglege nivået til elevane i lesing og skriving

- har kunnskap om korleis IKT skaper nye arenaer, sjangrar og føresetnader for kommunikasjon

- har kunnskap om at lesing og skriving er både reiskapar for læring og for danning

- har god kunnskap om tekstar i ulike sjangrar.

Ferdigheiter: 

Studenten

- kan planleggje og gjennomføre gode læringsforløp i lese- og skriveopplæringa basert på læreplanverk, fagleg og fagdidaktisk teori, grunngi dei og evaluere dei

- kan leggje til rette for god lese- og skriveopplæring for elevar med lese- og skrivevanskar og elevar som har norsk som sitt andrespråk

- kan stimulere lese- og skrivelyst i skulen, og drive opplæring i lese- og skrivestrategiar

- kan tilby elevane ei variert, tilpassa og differensiert lese- og skriveopplæring opplæring der elevar får kjennskap til ulike lese- og skrivestrategiar tilpassa kontekst og føremål

- kunne nyttegjere seg av IKT i lese- og skriveopplæringa

- kan leggje til rette for ei lese- og skriveopplæring som både stimulerer og utviklar dei grunnleggande ferdigheitene til elevane, og som stimulerer danning knytt til kultursida av norskfaget

- har den tekstkompetansen, evalueringskompetansen og vurderingskompetansen ein treng for å drive lese- og skriveopplæring i ulike sjangrar.

Generell kompetanse: 

Studenten

- kan bruke faglege kunnskapar om lese- og skriveopplæring til å drive opplæring i tråd med Kunnskapsløftet

- har kunnskap om korleis lesing og skriving er grunnleggande ferdigheiter som er avgjerande for opplæring i alle fag på alle nivå, og for deltaking i arbeids- og samfunnsliv

- kan bruke faglege og fagdidaktiske kunnskapar til kritisk og konstruktiv refleksjon.

Organisering og arbeidsmåtar: 

Studiet er på 30 stp. og består av eitt obligatorisk emne. Studiet går over eitt år, med oppstart haustsemesteret og eksamen (vurderingsmappe) vårsemesteret. Studiet er organisert gjennom fire tyngdepunkt gjennom studieåret. Eit tyngdepunkt består av nettleksjonar som introduserer og aktualiserer faglege tema som studentane skal arbeide med og skrive oppgåver om i påfølgande arbeidsperiode. Slik styrer tyngdepunkta framdrifta i studiet. Studiet er nettbasert i Fronter - det er ingen samlingar på studiet.

Tre av arbeida studenten har gjort gjennom året, skal inngå i ei vurderingsmappe etter nærare presiserte kriterium (sjå emneplanen).

Navn: 
Norsk 2: Lese- og skriveopplæring (nettbasert med avgift)
Kostnader: 

Studiet er delfinansiert med studieavgift, kr 8000 + semesteravgift.

Ansvarleg: 
Pål Hamre, 70075269/95851361, phamre@hivolda.no