Skuleretta samfunnsfag - årsstudium (nettstudium)
Studiet er i utgangspunktet et deltidsstudium over to år, med 15 studiepoeng per semester. For de som ønsker raskere studieprogresjon, vil det være mulig å gjennomføre studiet som heltidsstudium (dvs 30 stp per semester).
Studiet tek opp tema som samfunnsfagleg utforsking, kritisk tenking, demokrati, berekraft og identitet, med utgangspunkt i kjerneområda i fagfornyinga sin læreplan i samfunnsfag for grunnskulen (SAF01-04) og læreplan i samfunnskunnskap for den videregående skulen (SAK01-01).
Læringsutbyttet må sjåast i samanheng med innhald og arbeidsmåtar i emna. I tråd med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført studieprogram:
Studenten
- Har djupnekunnskap om utvalde teoriar og metodar i geografi, historie og samfunnskunnskap
- Har djupnekunnskap om utvalde tema i fagdidaktisk teori og forsking om samfunnsfag i skulen
- Har djupnekunnskap om verdigrunnlaget og mandatet for skulen og skulen sin plass i samfunnet
- Har djupnekunnskap om sentrale føresetnadar for og problemstillingar knytte til statsdanning, menneskerettar, medborgarskap, demokrati og demokratiseringsprosessar
- Har djupnekunnskap om samane som urfolk og kjennskap til urfolksproblematikk i internasjonalt perspektiv
- Har djupnekunnskap om utvalde døme på samspelet mellom ressursfordeling, demografi, globalisering og berekraftig utvikling
- Har innsikt i sosiale og kulturelle faktorar som påverkar synet på kjønn, seksualitet og kjærleik
- Har kunnskap om økonomiske strukturar, verdiskaping, makt og marknad
- Har djupnekunnskap om utvalde døme på konfliktar og samarbeid i geografisk, historisk og samfunnsvitskapleg perspektiv
Studenten
- Kan arbeide med verdiar og haldningar i samfunnsfag for å fremme kritisk refleksjon og handlingskompetanse hos elevane
- Kan finne, vurdere og tolke ulike typar kjelder og bruke dette i arbeidet med å utvikle elevane sin kritiske kompetanse og kreativitet
- Kan planlegge, leie og vurdere læringsarbeidet med særleg vekt på grunnleggande ferdigheiter og gi læringsretta tilbakemeldingar til elevane, tilpassa deira ulike føresetnader og behov
- Kan bruke og vurdere ulike arbeidsmåtar som stimulerer elevane til medvit om tid, rom og samfunnsprosessar
- Kan legge til rette for demokratisk praksis, utvikling av medborgarskap, samarbeid og konfliktløysing i skulen
Studenten
- Kan legge til rette for at elevane kan reflektere over samfunnsfaglege spørsmål og stimulere til kritisk tenking og kreativitet
- Kan legge til rette for at elevane skaffar seg overblikk over periodar og utviklingsmønster og for refleksjon over korleis historie og kultur blir konstruert
- Kan bidra til endringsprosessar og samfunnsfagleg nytenking i skulen og involvere lokalt samfunnsliv i opplæringa
Undervisningen er nettbasert.
Høgskulen i Volda bruker Canvas som digital læringsplattform. Canvas brukes aktivt i studiet, til innlevering av skriftlege oppgåver og veiledning på disse. Det anbefales at studentene bruker Canvas kontinuerlig, og deltar aktivt i de læringsprosessane som det legges opp til i Canvas. Studentene får tilgang til egne emnerom i Canvas etter semesterregistrering.
Emne | 2026 H | 2027 V | 2027 H | 2028 V |
---|---|---|---|---|
Studenten velger ett eller to emner hvert semester, ut fra eget ønske om studieprogresjon. | 15 | 15 | 15 | 15 |
15 | 15 | |||
15 | 15 | |||
15 | 15 | |||
15 | 15 | |||
Sum (60 total) | 15 | 15 | 15 | 15 |