Semestre
SSA102 Demokratiforståing og deltaking
Ingen.
Emnet legg vekt på korleis du som lærar i samfunnsfag kan undervise om demokrati og medborgarskap på en måte som bidrar til å styrke elevane til å bli engasjerte og aktive deltakarar i demokratiet. Gjennom emnet får du innsikt i samfunnsfagets rolle i demokratiopplæringa. Du vil få innføring i ulike teoriar om korleis vi kan bidra til at elevane blir engasjerte og aktive deltakarar, og om korleis du som lærar i samfunnsfag kan bidra til å forebygge ekstreme haldningar. I tilknyting til dei ulike temaa vil du få innsikt i faglege diskusjonar mellom ulike tradisjonar for demokratiundervisning.
I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:
Studenten
- Har brei kunnskap om sentrale tema, teoriar, problemstillingar, prosessar, verktøy og metodar innanfor demokrati og medborgarskap som tema i samfunnsfag
- Har kunnskap om fagets historie, tradisjonar, eigenart og plass i samfunnet som er relevant for temaa i emnet
- Har kunnskap om ulike utfordringer ved å undervise om kontroversielle tema i samfunnsfag
- Har kjennskap til ulike didaktiske perspektiv på undervisning om demokrati og medborgarskap i samfunnsfag
Studenten
- Kan ta i bruk forskings- og utviklingsarbeid på praktiske og teoretiske problemstillingar og gjere begrunna val i eige arbeid med tema
- Kan oppdatere kunnskapen sin innanfor relevante tema for undervisning om demokrati og medborgarskap, menneskerettar, rasisme og konfliktar
- Kan reflektere over eigen fagleg utøving med utgangspunkt i didaktiske og teoretiske perspektiv knytt til temaa i emnet
- Kan finne, vurdere og vise til informasjon og fagstoff og framstille dette slik at det belyser ein problemstilling
Studenten
- Har innsikt i relevante fag- og yrkesetiske problemstillingar
- Kan planlegge og gjennomføre varierte arbeidsoppgåver og prosjekt som strekkjer seg over tid, og i tråd med etiske krav og retningsliner
- Kan formidle sentralt fagstoff som teoriar, problemstillingar og løysingar både skriftleg, munnleg og gjennom andre relevante uttrykksformer.
- Kan utveksle synspunkt og erfaringar med andre med bakgrunn innanfor fagområdet og gjennom dette medverke til utvikling av god praksis
Studiet er eit nettstudium. Aktuelle arbeidsformer er litteraturstudium, studieleksjonar, arbeid med digitale verktøy, skriftlege arbeid og rettleiing.
Alle leksjonar, diskusjonar, rettleiingar og innleveringar vert gjennomførte i e-læringsplattforma Canvas.
Eksamen vert levert i det gjeldande digitale verktøyet for eksamen ved Høgskulen i Volda.
Det er ein føresetnad at studentane nyttar Canvas kontinuerleg, og aktivt tek del i dei læringsprosessane som det vert lagt opp til i plattforma. Studentane har sjølv ansvar for å orientere seg om når undervisninga startar opp og om ulike fristar.
Frammøtekrav: Ingen
Arbeidskrav:
For å kunne framstille seg for eksamen må studenten ha gjennomført og bestått følgjande arbeidskrav
- Levere og få godkjent sjølvvalt pensum på minimum 120 sider tilknytta sjølvvald fordjupningstema. Nærare detaljar om arbeidskravet vert publisert i Canvas ved semesterstart.
- Gjennomføre ei mindre tematisk læremiddelanalyse, som skal leverast som ein fagtekst på inntil 2500 ord. Nærare detaljar om arbeidskravet vert publisert i Canvas ved semesterstart.
Viser til Forskrift om studium og eksamen ved Høgskulen i Volda § 7-7.
Sensur vert gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda - Kapittel 10.
- Skuleretta samfunnsfag - årsstudium (nettstudium)
| Vurderingsform | Gruppering | Varighet | Karakterskala | Andel | Kommentar | Hjelpemidler | Omfang |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Heimeeksamen | Individuell | 3 Dagar | A-F, der A er best og E er siste ståkarakter | 100 | 3500 ord +/- 10 % |
| Emne som gir reduksjon | Grad av overlapp | Vektingsreduksjon |
|---|---|---|
MGL5-10SA2A | 100% | 15 stp. |
SRS101N | 5 stp. | |
SRS103N | 10 stp. |