Semestre

MGL5-10NA1A Naturfag 1A: Fysikk, kjemi og fagdidaktikk

Emnekode: 
MGL5-10NA1A
Varighet: 
1 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2027 Vår
Eksamenssemester: 
2027 Vår
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Ingen

Om emnet

Undervisninga i MGL5-10NA1A, saman med MGL5-10NA1B, skal gje studentane fagleg og fagdidaktisk grunnlag for naturfagundervisning i grunnskulen på 5.-10. steg (jmf. Nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanningen 5.- 10. trinn).   

Emnet MGL5-10NA1A gir den naudsynte faglege og didaktiske kompetansen for å undervise naturfag i grunnskulen på  5.-10. steg med vekt på fysikk og kjemi.  Emnet tek for seg sentrale kompetansemål frå læreplanane i naturfag for 5.-10. steg og  knyt desse til grunnleggande tema i fysikk og kjemi, som mellom anna energi, bølgjer, elektrisitet, astrofysikk, periodesystemet, kjemiske bindingar, massebevaring og kjemiske reaksjonar. 

I fagdidaktikk blir det lagt vekt på å utvikle kompetanse og vurderingsevne i å legge til rette for elevane sin progresjon i kunnskap og ferdigheiter i naturfag. Det å kunne legge til rette for undring og utforsking  er ein viktig del av denne kompetansen.  

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Studenten skal ha

  • kunnskap om undervisning og læring av naturvitskaplege praksisar og tenkemåtar, omgrep og modellar 

  • kunnskap om teknologi og programmering i naturfag 

  • kunnskap om sentrale særmerke ved energiformer som bevaring, overføring og kvalitet   

  • kunnskap om krefter, rørsle, elektromagnetisme, lyd og lys, og korleis elevar kan arbeide praktisk og utforskande med slike tema   

  • kunnskap om solsystemet og utviklinga av universet  

  • kunnskap om bruk av partikkelmodellen for å konkretisere oppbygging av ulike stoff og for å forklare fysiske i endringar og fenomen i dagleglivet og naturen 

  • kunnskap om atommodellar, korleis periodesystemet er bygd opp og periodiske trendar 

  • kunnskap om eigenskapar til grunnstoff og kjemiske bindingar 

  • kunnskap om massebevaring, syre-base reaksjonar, pH, korrosjon og forbrenningsreaksjonar. 

Ferdigheiter

Studenten skal kunne

  • planlegge, gjennomføre og reflektere over eiga undervisning i naturfag på 5.-10. steg forankra i forsking, teori og praksis og med spesielt fokus på utforskande arbeidsmåtar og grunnleggande ferdigheiter 
  • gjennomføre praktisk undervisning i fysikk og kjemi med bruk av relevant utstyr, vurdere nødvendige tryggleikstiltak og gjere målingar og utrekningar med og utan digitale verktøy 
  • gjennomføre undervisning der teknologi og bruken av digitale verktøy vert knytt til relevante tema i naturfag 
Generell kompetanse

Studenten

  • har innsikt i naturvitskaplege metodar og tenkemåtar og naturfag si rolle som allmenndannande fag 
  • kan analysere og bruke gjeldande læreplan i naturfag som utgangspunkt for naturfagundervisning 
  • kan drøfte og vurdere eigen rolle, praksis og utviklingsmoglegheiter som naturfaglærar.
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Undervisninga i emnet er organisert i form av førelesingar, digitale økter, oppgåveløysing og praktisk laboratoriearbeid. Nærmare informasjon om organisering av emnet vert gjeve i semesterplanen. 

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Det er obligatorisk frammøte til all undervisning, sjå Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda § 7-6

Emnet har arbeidskrav som må gjennomførast. Detaljar knytt til desse vert kunngjorde på Canvas, sjå Forskrift om studium og eksamen ved Høgskulen i Volda § 7-7.

Arbeidskrava og oppmøtekravet må vere godkjend for å oppnå eksamensrett i emnet. 

Sensorordning
Maksimumstal: 
40
Emneansvarleg: 
Carlos Magnusson
Emnet inngår i følgande studieprogram
  • Grunnskulelærarutdanning, trinn 5-10 - master (5 år)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Skriftleg eksamen
Individuell
5 timar
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
Kalkulator utan høve til lagring av formlar og tekst. Andre hjelpemiddel, som til dømes periodesystemet og formelsamlingar vert om nødvendig lagt ved eksamensoppgåvene. 
Eksamen er delt i to hovuddelar (fysikk, kjemi). Begge hovuddelane må vurderast til stått (dårlegast karakteren E) for at svaret samla skal kunne vurderast til stått.
Godkjent av: 
Arne Myklebust