MEI301 Meistring og myndiggjering – samhandlingsperspektivet

Emnekode: 
MEI301
Varighet: 
1 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Master
Undervisningssemester: 
2022 Haust
Emnenavn på engelsk: 
Coping and Empowerment - Interactional Perspectives
Emnenavn på bokmål: 
Mestring og myndiggjøring – samhandlingsperspektivet
Eksamenssemester: 
2022 Haust
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Ingen.

Om emnet

Meistring og myndiggjering er kjernetema i studiet. Kunnskap, innsikt og handlingskompetanse på desse områda krev bidrag frå ulike fag og disiplinar, og perspektiv på ulike nivå. Helse- og sosialarbeidarar skal i hovudsak utøve arbeidet sitt i nære relasjonar til brukarar, deira pårørande og sosiale omgjevnader. Å målrette arbeidet mot meistring og myndiggjering føreset kompetanse i samhandling i andletsnære relasjonar i ulike kontekstar, ulike problemtypar og ulike metodar for å realisere ulike mål.

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Studenten skal ha

  • inngåande kunnskap om sentrale teoriar om meistring, myndiggjering og brukerdeltaking med vekt på kommmunikasjon og samhandling.
  • omfattande kunnskap om korleis makt, avmakt og motmakt kan gjere seg gjeldande i samhandling mellom profesjonelle, brukarar og pårørande
Ferdigheiter

Studenten skal ha

  • ferdigheiter i å gjere grundige analysar av samhandlingsrelasjonar og styrke og vidareutvikle dei slik at meistring og myndiggjering kan realiserast i samarbeid med brukar og andre sentrale aktørar 
  • ferdigheiter i å nytte kommunikasjonsformer som i høg grad anerkjenner og fremjer brukarenes eigen kompetanse 
  • ferdigheiter i å gjere inngående etiske analysar av etablerte praksisar og bidra til å vidareutvikle meistringsorienterte praksisar 
Generell kompetanse

Studenten skal ha generell kompetanse

  • i å utøve fagleg skjønn av høg kvalitet ved bruk av teori, eigne profesjonelle erfaringar og brukarkompetanse i samhandling med brukarar, pårørande og andre profesjonelle.
  • i kommunikasjonsformer som fremjer læring, meistring og myndiggjering
  • i å identifisere og endre samhandling som hemmer myndiggjering gjennom etisk refleksjon og god dømekraft
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Innhaldet i dette emnet er organisert i fire hovudtema:

Tema 1 – Læring og meistring:

Sentrale omgrep og modellar i meistringsteori, analyse og arbeid med relasjonar og pedagogiske situasjonar for læring og meistring, og kritiske perspektiv på teoriar om meistring og empowerment.

Tema 2- Kommunikasjon og meiningsdanning:

Sentrale omgrep og modellar i kommunikasjonsteori, kommunikativ kompetanse, språk og meiningsdanning, endringsfokusert kommunikasjon, prosess og relasjonsdanning, språk og språkbruk i brukarretta informasjon.

Tema 3- Brukar/pasient- og pårørandeerfaringar:

Brukarerfaring i helse- og sosialsektoren, pasient- og pårørandeerfaringar ved ulike somatiske og psykiske lidingar, helseutfordringar for ulike brukargrupper i forskjellige livsfasar, utfordringar i fleirkulturelle relasjonar. 

Tema 4 - Etiske utfordringar og dilemma

Menneskesyn og etikk i nære relasjonar, etiske verdiar og faglege verdiar, makt og kontroll i nære relasjonar, dialog, tillit og autonomi

 

Undervisninga er lagt til tre vekesamlingar, med fire undervisningsdagar og ein studiedag på kvar samling. Meir informormasjon om samlingsveker ligg her.

Undervisninga er ein kombinasjon av fysiske og digitale forelesingar, gruppearbeid, seminar, presentasjon av arbeid med heimeoppgåve og drøfting i plenum m.m. Undervisninga forutset høg grad av studentaktivitet. Dei digitale opplegga vert strøyma i sanntid til heile studentgruppa (via zoom). Høgskulen gjer ikkje opptak av strøyminga. Ifølge læringsutbytte knytt til ferdigheiter, skal studentane utvikle evna si til å kommunisere på måtar som fremmer samhandling og meistring. For å oppnå dette læringsutbyttet skal deltaking via zoom skje med fullt namn, og kamera og lyd slått på. Dette er i samsvar HVO si retningslinje for strøyming, §5 og GDPR art 6(1) e). Studentar kan søkje om dispensasjon til å få delta anonymt. 

Det blir forventa at studentane driv sjølvstudium mellom samlingane, og at dei leverer utkast til heimeoppgåve for presentasjon og kommentering. Presentasjonen omfattar både kommentar frå faglærar, og førebudde og spontane kommentarar frå medstudentar.

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Det er krav om deltaking på to av tre samlingar (eller 65 prosent av tida på samlingane).

Arbeidskrav: Deltaking på eit artikkelseminar

Sensorordning
Minimumstal: 
15
Maksimumstal: 
35
Emneansvarleg: 
Bente Hasle
Ellen Andenes
Emnet inngår i følgande studieprogram
  • Helse- og sosialfag - master
  • Helse- og sosialfag - master (deltid)
  • Samfunnsplanlegging og leiing - master (deltid)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oppgave
Individuell
1 Semester
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
50
Oppgåva skal ha ei relevant problemstilling. Det er rettleiing knytta til oppgåva.
Alle.
Omlag 4000 ord (+/-10%).
Heimeeksamen
Individuell
6 timar
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
50
Alle hjelpemiddel tillatt
Godkjent av: 
Randi Bergem 07.03.2022