Semestre

PPUD-DID2SA Didaktikk 2 Samfunnsfag

Emnekode: 
PPUD-DID2SA
Varighet: 
2 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2026 Haust
2027 Vår
Eksamenssemester: 
2027 Vår
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Gjennomført obligatoriske undervisnings- og læringsaktivitetar i PPUD-DID1SA (didaktikkemne 1). 

Om emnet

Eleven si læring i samfunnsfaga er hovudtema i emnet. Arbeid med å variere og analysere elevar sitt læringsarbeid i fagområdet, og å tilpasse undervisning for ulike elevgrupper, er sentralt. Emnet vektlegg arbeid med variert undervisning i fagområdet, og evne til kontinuerleg utvikling av lærarrolla i samfunnsfag. 

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Studenten har:

  • Kunnskap om barne- og ungdomskultur, og om samfunnsfagleg læring i ulike sosiale og fleirkulturelle kontekstar, her under samisk kultur
  • Brei kunnskap om læringsstrategiar, læringsarenaer, arbeidsmetodar og tilpassa opplæring i samfunnsfag
  • Kunnskap om samfunnsfagleg danning og utdanning i eit samfunn basert på demokrati, berekraftig utvikling og mangfald, likestilling og likeverd
Ferdigheiter

Studenten kan: 

  • bruke varierte metodar i samfunnsfagundervisninga, og differensiere og tilpasse opplæringa slik at den tek omsyn til elevmangfald og evne til kritisk tenking
  • legge til rette for tverrfagleg samarbeid og læringsarbeid med andre fagområde
  • kritisk vurdere og utvikle læringsressursar, inkludert digitale, som er sentrale for samfunnsfaga
  • gje undervegs- og sluttvurdering, kommunisere elevar sitt faglege nivå og utvikling, og gje læringsfremjande vurderingsgrunngjevingar
Generell kompetanse

Studenten kan: 

  • ta ansvar for fagleg samarbeid med aktørar relevante for samfunnsfagundervisning, og fremje forskingsbasert utviklingsarbeid i opplæringa 
  • formidle fagdidaktiske problemstillingar på eit avansert nivå, og kritisk reflektere over profesjonsetiske spørsmål
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Undervising og læringsaktivitetar vil bli gitt på to ulike nivå: i felles fagdidaktikk (i plenum), og i gruppe i samfunnsfagdidaktikk (fagspesifikk didaktikk). Ein del av læringsaktivitetane vert digitalt. Oppgåvearbeidet inneheld individuell rettleiing og er tilpassa studenten sin fagbakgrunn. 

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Bestått emne 1 i didaktikk og pedagogikk.
Godkjent oppmøte og arbeidskrav i didaktikk 2.
Gjennomført og godkjent praksis 1 og 2 innan 1.mai.

Frammøtekrav:

Det er obligatorisk oppmøte til undervisning og læringsaktivitetar. Les om frammøtekrav i Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda § 7-6

Frammøtekrav gjeld undervisninga både i spesifikk fagdidaktikk og felles fagdidaktikk. 

Arbeidskrav:

Studentar leverer arbeidskrav i primærfaget, i tillegg til krav om 80 prosent frammøte. 

Presiseringar av arbeidskrava vert gitt ved studiestart. Les meir om arbeidskrav i Forskrift om studium og eksamen ved Høgskulen i Volda § 7-7.

Studentar i sekundærfag har følgjande arbeidskrav:  

Godkjent 80% frammøte i undervisning i sekundærfaget. 

Sensorordning
Maksimumstal: 
25
Emneansvarleg: 
Kari Aslaug Hasle
Emnet inngår i følgande studieprogram
  • Praktisk-pedagogisk utdanning, allmennfag (deltid)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Mappeeksamen
Individuell
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
Godkjent av: 
Randi Bergem 01.03.2023