
Torbjørn Frantsen
Institutt for digital kompetanse
Høgskulelektor
Instituttleiar, Institutt for digital kompetanse.
Utdanning
Allmennlærarutdanning med fordjuping i musikk og IKT, og master i ”IKT og læring”.
Erfaring
- 2020 - d.d. Instituttleiar, Institutt for digital kompetanse
- 2001 - d.d. Undervisning i IKT for lærarar, etterkvart omdøypt til digital kompetanse i læring.
- 2002 - d.d. Frikjøpt til administrativt ansvar for Høgskulen sitt LMS.
- 2002 - 2016 Undervisning ved bachelor i medieproduksjon og mediedesign, ved seksjon for Medie- og kommunikasjonsteknologi (MKT). Eksempel på emneansvar: Praktisk medieproduksjon (særlig fokus på lyd), Webdesign (frontend, backend).
Interessefelt
TL;DR: Programmering, mediedesign og didaktikk med særskilt fokus på vurdering.
Tidleg på 2000-talet underviste eg i webdesign og enkel programmering som ein del av IKT for lærarar. Frå 2002-2016 utvikla og drifta fagmiljøet vårt (MKT) ein bachelor i Media, IKT og Design der mitt ansvar var webdesign og medieproduksjon med fokus på lyd. Hadde emneansvar for praktisk medieproduksjon, og utvikla ulike variantar av t.d. Frontend-webdesign og Backend-webdesign. Dette bygde kompetanse i brukskvalitet, designtenking og systemering, objektorientert programmering i ulike programmeringsspråk, databehandling/modellering av relasjonsdatabasar, m.m. Fra 2014-15 har undervisningsoppgåvene i huvudsak handla om programmering i skulen, først knytt til at utvikling av ein serie 5 stp-emne i samarbeid med lokale skular, før Programmering i skulen (DKL116, 15stp) vart lansert i 2018 som ei vidareutvikling av desse. Deretter søkte vi og fekk utvikle tilbod knytt til kompetanse for kvalitet i "Programmering 1.-7. trinn" og "Programmering 5.-10. trinn", og frå 2023 har vi også "Programering for 8.-13. trinn". Frå 2018 har vi sakte men sikkert blitt fleire som underviser spesifikt i programmering i skulen og har i dag eit sterkt tverrfagleg fagmiljø på feltet ved Institutt for digital kompetanse og Institutt for Realfag.
Vurdering anten det har handlar om vurdering knytt til multimodalitet, til programmering eller i større grad frå 2022 og framover korleis kunstig intelligens utfordrar vurderingspraksis, er eit særleg interesseområde. Dette bygg på ei generell interesse for didaktikk, prega av til dømes læringsdesign som har blitt eit kompetanseområde som knyter saman min bakgrunn frå medie-/designundervisning med læring og teknologi i utdanning.
Forskinggrupper:
Media literacy and learning design, HVO
Programming for matematisk forståelse, VUC