Semestre
IKF205 Helsefremjande arbeid
Årsstudium i Idrett: IKF101, IKF102, IKF103 og IKF104, eller
Årsstudium i Friluftsliv: IKF106 og IKF107.
Eller tilsvarande.
Ved fullføring av dette emnet skal studenten kunne drive opplæring innan helsefremjande arbeid med vekt på betydinga av fysisk aktivitet, friluftsliv med fokus på positive opplevingar og tilrettelegging for fysisk aktivitet for ulike grupper.
Sentrale tema:
Helseomgrep og livskvalitet
Samfunnsperspektiv på helse
Livsstil og ikkje-smittsame sjukdommarTrening og fysisk aktivitet i eit livsløpsperspektiv
Fysisk helsegevinst
Psykisk og sosial helsegevinst
Natur og helsegevinst
Natur og subjektiv livskvalitet
Helsefremming i samfunnet
Kropp, natur og bevisstheit
Emnet inngår som del av Bachelor i idrett og kroppsøving og Bachelor i friluftsliv og naturguiding.
I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:
Studenten
har kunnskap om teoriar og pågåande forskingsarbeid knytt til livsstil og trening.
har kunnskap om teoriar og pågåande forskingsarbeid knytt til naturopplevingar og helse.
har kunnskap til å kunne reflektere over idrett og friluftsliv i eit utvida helseperspektiv.
Studenten
har ferdigheiter til å kunne anvende helsefagleg kunnskap på praktiske og didaktiske problemstillingar.
har ferdigheiter til å kunne bidra til utvikling av god praksis innan fagområdet gjennom refleksjon over teori og erfaringar.
Studenten
kan bruke kunnskapen og ferdigheitene til å drive opplæring innan helsefremjande arbeid med vekt på betydinga av fysisk aktivitet for ulike grupper med tilrettelegging for fysisk aktivitet med enkle middel.
kan legge til rette for helsefremjande arbeid frå eit livskvalitetsperspektiv som rommer meir enn den fysiske aktiviteten
Kan legge til rette for opplevingar som aukar naturtilknyting
har evne til å reflektere og tenke kritisk med tanke på tilrettelegging for ulike individuelle behov.
Studiearbeidet vil veksle mellom plenumsdrøftingar/forelesing, rettleiing, seminar, gruppearbeid, utandørsundervisning i nærmiljø og praksis. Undervisning kan være digital.
Studenten sine opplevingar, observasjonar og erfaringar gjennom fysisk aktivitet og friluftsliv vil gje grunnlag for drøfting og refleksjon.
Undervisninga baserer seg på studentaktive arbeidsmåtar som krev eigenstudium, deltaking og medansvar.
Gjennom undervisninga vil studentane få eit bevisst forhold til pedagogisk bruk av IKT. Informasjonsteknologi vil vere eit reiskap i samband med informasjonssøking, arrangement, studentpresentasjonar og undervisning i faget.
Godkjent obligatorisk frammøte med aktivt deltaking i tråd med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda § 7-6. Semesterplan gjev nærare informasjon om obligatoriske delar i emnet.
Arbeidskrav:
Arbeidskrav for å kunne framstille seg til eksamen blir kunngjort på Canvas. Viser og til Forskrift om studium og eksamen ved Høgskulen i Volda § 7-7.
Sensur vert gjennomført i tråd med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda - Kapittel 10.
Det vil bli krevd inn kr 200 i materialpengar, som skal dekke bruk av utstyr og materiell.
- Friluftsliv, leiing og naturguide - bachelor
- Idrettsvitskap, kroppsøving og helse - bachelor
| Vurderingsform | Gruppering | Varighet | Karakterskala | Andel | Kommentar | Hjelpemidler | Omfang |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Oppgave | Individuell | Semester | A-F, der A er best og E er siste ståkarakter | Sjå eige skriv om vurderingskriteriar. | Alle | Maks 3000 ord. Litteraturliste og planer legges ved utenom ordtelling. |