Profile picture for user ho

Hilde Opsal

Institutt for realfag

Førsteamanuensis

Utdanning

Hovudfag i anvendt matematikk og PPU frå Universitetet i Bergen

Doktorgrad

Matematikkdidaktikk, Universitetet i Agder 

Undervisning

Matematikkens historie

Matematikkdidaktikk

Argumentasjon og bevis

Tal, algebra og geometri, spesielt opp mot matematikkens historie

Forskingsgrupper

Leiar av forskingsgruppe i Utdanningshistorie ved HVO

Medlem av forskingsgruppa i matematikkdidaktikk ved HVO

Forskingsprosjekt:

SPEED 2- talforståing hos elevar (tentativ tittel). Finansiert av HVO (2018-2021)

SPEED (The function of special education). Finansiert av Norges forskningsråd (2012-2017)

Arbeidserfaring og verv

Høgskulelektor/Førsteamanuensis ved HVO frå aug 1995

 

Vitskapeleg arbeid

CRIStin

Vitskaplege artiklar og bokkapittel

Norske læreplaner (del 4)
Publisert 2024 av Bjørn Smestad, Hilde Opsal

Do Optional Programming Courses Affect Eighth-Grade Students' Mathematical Problem Solving?
Publisert 2023 av Kim André Stavenæs Refvik, Hilde Opsal

Norske læreplaner (del 2)
Publisert 2023 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad

The problematic equal sign
Publisert 2023 av Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol

Norske læreplaner (del 3)
Publisert 2023 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad

Norske læreplaner (del 1)
Publisert 2022 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad

Tekstoppgåve som fleirvalsoppgåve
Publisert 2020 av Hilde Opsal

Høyringsutkast til ny læreplan - nokre kommentarar
Publisert 2019 av Hilde Opsal

Kven er det som skal vurdere om matematikklæraren har matematikklærarkompetanse? Elevar og foreldre sitt syn på matematikklærarane
Publisert 2011 av Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol

Elevbok i ungdomsskulen, blir den brukt?
Publisert 2008 av Hilde Opsal

Anna

Definitions of quadrilaterals in Norwegian mathematics textbooks from 1930 to 1986
Publisert 2025 av Bjørn Smestad, Hilde Opsal

How were parents in Norway informed about New Math?
Publisert 2025 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad

Frå rekning til matematikk i barneskulen: fagleg endring eller berre namnebyte?
Publisert 2025 av Hilde Opsal

Studying curricular reform through a full-text database of Norwegian textbooks: Findings and methodological considerations
Publisert 2025 av Bjørn Smestad, Hilde Opsal

New Math: A comparison of the NKMM’s curriculum with Norwegian and Swedish curricula
Publisert 2025 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad

How were parents in Norway informed about New Math?
Publisert 2024 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad

The production of textbooks in mathematics in Norway, 1930–1986
Publisert 2024 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad

Euclid must go! Norwegian compulsory school exams 1962-1979
Publisert 2023 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad

Euclid must go! Norwegian compulsory school exams 1962-1979
Publisert 2023 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad

Frå rekning til matematikk i barneskulen – fagleg endring eller berre «namnebytte»
Publisert 2023 av Hilde Opsal

Concepts introduced in Norwegian textbooks before, during and after the New Math period
Publisert 2022 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad

Verkstad i kreativ og skapande matematikk
Publisert 2022 av Hilde Opsal

Læreplanar i skulen frå 1922 til 2022
Publisert 2022 av Hilde Opsal

Trajectories of New Math in the Nordic Countries
Publisert 2022 av Bjørn Smestad, Hilde Opsal

Ny læreplan med nytt fokus?
Publisert 2022 av Hilde Opsal

Skapande og kreativ matematikkundervisning
Publisert 2022 av Hilde Opsal

Concepts introduced in Norwegian textbooks before, during and after teh New Math period
Publisert 2022 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad

(Research on) New Maths in the Nordic countries – a systematic review
Publisert 2021 av Bjørn Smestad, Hilde Opsal

New Maths in the Nordic countries – local perspectives
Publisert 2021 av Bjørn Smestad, Hilde Opsal

"Problematisk" tekstoppgåve i matematikk
Publisert 2019 av Hilde Opsal

How students in 5th and 8th grade in Norway understand the equal sign
Publisert 2019 av Hilde Opsal

New Math in Nordic schools
Publisert 2019 av Hilde Opsal, Bjørn Smestad

Students in 5th and 8th grade in Norway understanding of the equal sign
Publisert 2019 av Hilde Opsal

Students’ understanding of the equal sign, faction and decimal numbers
Publisert 2018 av Hilde Opsal

Students with low reading abilities and word problems in mathematics
Publisert 2018 av Hilde Opsal, Odd Helge Mjellem Tonheim

Praksis i matematikk
Publisert 2018 av Hilde Opsal

Oppgåvebaserte intervju - kva gir dette oss som forskarar i matematikkdidaktikk
Publisert 2018 av Hilde Opsal

Students with low reading abilities and word problems in mathematics
Publisert 2017 av Hilde Opsal, Odd Helge Mjellem Tonheim

Eksamen - semesteroppgåve
Publisert 2017 av Hilde Opsal

Korleis elevar forstår desimaltal
Publisert 2017 av Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol

Brøk er vanskeleg, men er desimaltal verre?
Publisert 2017 av Hilde Opsal

Korleis elevar forstår desimaltal
Publisert 2017 av Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol

Forstår elevane desimaltal?
Publisert 2017 av Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol

Matematikkoppgåver og læringspotensial
Publisert 2015 av Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol

Soroban - japansk kuleramme
Publisert 2015 av Hilde Opsal

Elevbøker i matematikk på ungdomssteget; å skrive for å lære og/eller eit hjelpemiddel på prøver?
Publisert 2014 av Hilde Opsal

"Eg kan ikkje måle opp 52 cm fordi linjalen er berre på 50"
Publisert 2014 av Hilde Opsal

Bruk/misbruk av lærebøker og elevbøker (i matematikk på ungdomssteget)
Publisert 2014 av Hilde Opsal

Bruk av elevbøker i matematikk på ungdomssteget : ein kasusstudie
Publisert 2013 av Hilde Opsal
Publisher: Universitetet i Agder

"Mixed methods design" - teoretiske prinsipper, muligheter og begrensninger i matematikkdidaktisk forskning
Publisert 2013 av Hilde Opsal

Elevbok i matematikk på ungdomssteget, ein del av læringsprosessen?
Publisert 2012 av Hilde Opsal

Skrive for å lære matematikk (på ungdomssteget)
Publisert 2012 av Hilde Opsal

Kan elevboka vere ein del av læringsprosessen i matematikk på ungdomssteget?
Publisert 2011 av Hilde Opsal

Bruk av elevbøker i matematikk på ungdomssteget: ein kasusstudie
Publisert 2011 av Hilde Opsal

INTERPLAY HOME-SCHOOL IN THE LEARNING OF MATHEMATICS: A CASE STUDY (WORK IN PROGRESS)
Publisert 2010 av Maria Luiza Cestari, Hilde Opsal

English, Mathematics and Norwegian on the timetable : a comparison of work methods, teacher competence and pupils' experience of the subjects
Publisert 2009 av Bjørg Olsen Eikrem, Birgitte Fondevik Grimstad, Hilde Opsal, Frode Opsvik, Leif Bjørn Skorpen, Arne Kåre Topphol

Kvalitet i matematikkopplæringa = Løyse oppgåver frå læreboka?
Publisert 2009 av Hilde Opsal

Bruken av hjelpemiddel i oppgåvebasert intervju på ungdomssteget
Publisert 2009 av Hilde Opsal

Nokre resultat frå klasseromsobservasjonar
Publisert 2008 av Hilde Opsal, Frode Opsvik, Leif Bjørn Skorpen, Arne Kåre Topphol

Student-book in mathematics in lower secondary school in Norway
Publisert 2008 av Hilde Opsal

Prosjektet Kvalitet i opplæringa (KiO) : tilbakemelding til skulane
Publisert 2008 av Roy Asle Andreassen, Irene Velsvik Bele, Grete Dalhaug Berg, Lidveig Bøe, Bjørg Olsen Eikrem, Siv Th. Måseidvåg Gamlem
Publisher: Høgskulen i Volda : KiO-prosjektet

KiO: Korleis ser lærarar, elevar, foreldre og forskarar på kvaliteten i norsk skule?
Publisert 2008 av Hilde Opsal, Frode Opsvik, Leif Bjørn Skorpen, Arne Kåre Topphol

Bruk av soroban (japansk kuleramme) i barneskulen
Publisert 2007 av Hilde Opsal

Elevbøker på ungdomssteget
Publisert 2006 av Hilde Opsal

Soroban (japansk kuleramme)
Publisert 2006 av Hilde Opsal

Tallære med bruk av tellebrikker
Publisert 2006 av Hilde Opsal

Innføring av matematikkplanen i kunnskapsløftet i Ulstein kommune
Publisert 2006 av Hilde Opsal, Arne Kåre Topphol

Elevbok i matematikk på ungdomssteget
Publisert 2005 av Hilde Opsal
Publisher: Høgskulen i Volda

Bruk av soroban (japansk kuleramme) i barneskulen
Publisert 2005 av Hilde Opsal

Pedagogiske program frå Nasjonalt læremiddelsenter : rettleiing til installasjon
Publisert 1997 av Hilde Opsal

Oppskalering av permeabilitet
Publisert 1994 av Hilde Opsal
Publisher: Universitetet i Bergen