Semesters

SPP305 Vitskapsteori og forskingsmetode

Course code: 
SPP305
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Master
Teaching semester: 
2026 Autumn
Assessment semester: 
2026 Autumn
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite courses
SPP301 Central Perspectives on Special- and Inclusive Education
SPP302 Cognitive Development and Learning
SPP303 Language, reading, writing and math difficulties
SPP304 Behaviour and Learning Environment
Course content

Emnet handlar om det vitskaplege grunnlaget for forsking på pedagogisk og spesialpedagogisk verksemd i barnehage og skule. Det overordna målet med emnet er å ruste studentar til å kunne orientere seg i, og kritisk vurdere, eksisterande forsking på feltet, samt ta informerte og grunngjevne val i eiga forsking. Gjennom å utvikle brei forståing av forskingsprosess og forskingsmetode, skal emnet bidra til å danne grunnlag for å gjennomføre eit sjølvstendig forskingsarbeid. 

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Kandidaten

  • har inngåande kunnskap om ulike vitskapsteoriske perspektiv
  • har avansert kunnskap om dei ulike fasene i ein forskingsprosess
  • har avansert kunnskap om kvalitative og kvantitative design og metodar
  • har inngåande kunnskap om sentrale statistiske omgrep og analysemetodar
  • har god kunnskap om forskingsetikk
Learning outcome skills

Kandidaten

  • kan analysere og vurdere kritisk ulike forskingsmetodiske tilnærmingar
  • kan grunngje og argumentere fram ulike val i ein forskingsprosess, inkludert forskingsetiske spørsmål
  • kan vurdere ulike typar utval, innsamling og analysar av data ut frå kor eigna dei er til å belyse gitte problemstillingar
Learning outcome qualification

Kandidaten

  • har inngåande vitskapsteoretisk og forskingsmetodisk innsikt
  • kan analysere og vurdere relevante forskingsetiske problemstillingar
  • kan anvende fagområdet sine omgrep og uttrykksformer på ein nøyaktig og sjølvstendig måte
Working and learning activities

Emnet er organisert som fem samlingar à to dagar kvar, omlag kvar fjerde veke. Arbeidsmåtane vil veksle mellom førelesingar, gruppearbeid og oppgåveløysing. 

Det er krav om 70 % frammøte til all undervisning, jamfør Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, §7-6.

Det er to arbeidskrav på emnet:

  • Forskingsdesign 
  • Statistikk

Nærare informasjon om innhald, rettleiing og tidsfristar på arbeidskrava blir gitt ved studiestart.

Assessment requirements

For å framstille seg til eksamen i emnet må kandaten ha

  • tilstrekkeleg frammøte
  • arbeidskrav godkjende
Evaluation system

Sensur vert gjennomført i tråd med kapittel 10 i forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda

Maximum number of students: 
50
Person in charge: 
Stein Conradsen
Used in other programs
  • Master in Special Education
  • Special Education - master
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Written Exam
Individual
6 Hours
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Approval signature: 
Silje Ims Lied