Semesters

MGL5-10SA1A Samfunnsfag 1A: Samfunnsfag som skule- og vitskapsfag

Course code: 
MGL5-10SA1A
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Teaching semester: 
2026 Autumn
Assessment semester: 
2026 Autumn
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen. 

Course content

Samfunnsfag som skulefag og lærarrolla i samfunnsfag er hovudtema i emnet. 

Samfunnsfag som skule- og vitskapsfag gjeld fagområda geografi, historie og samfunnskunnskap. Innføring i grunnleggande omgrep og problemstillingar for dei ulike fagområda i samfunnsfag som skulefag er sentralt for arbeidet. Gjennom studiet skal studenten utvikle forståing for planlegging av undervisning i samfunnsfag, og bli introdusert for samfunnsfagdidaktikk som fagfelt. 

Learning outcome

    I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

      Learning outcome knowledge

      Studenten skal  

      • utvikle kunnskap om samfunnsfag som skulefag 

      • tileigne seg innsikt i sentrale problemstillingar for geografi, historie og samfunnskunnskap  

      • tileigne seg kunnskap om nøkkelomgrep og -spørsmål for samfunnsfagdidaktikk 

      • utvikle kunnskap om planlegging av undervisning og lærarrolla i samfunnsfag 

      Learning outcome skills

      Studenten skal 

      • utvikle ferdigheiter i planlegging og grunngjeving av undervisning i samfunnsfag 

      • gjere samfunnsfagdidaktiske vurderingar  

      • bruke ulike typar samfunnsfaglege kjelder og arbeide med kjeldekritikk  

      • utvikle fagtekstar og presentere lærestoff basert på samfunnsfagleg teori og kjeldegrunnlag

      Learning outcome qualification

      Studenten skal kunne

      • reflektere sjølvstendig og kritisk over samfunnsfaglege spørsmål og eigen praksis
      • samarbeide og utøve ei profesjonsetisk haldning som fremjar dialog, toleranse og respekt
      Working and learning activities

      Læringsutbytte blir varetatt gjennom studentaktive undervisnings- og vurderingsformer, som legg vekt på fagleg refleksjon.

      Assessment requirements

      Frammøtekrav

      Obligatorisk oppmøte til alle timeplanfesta aktivitetar, jamfør Forskrift om studium og eksamen ved Høgskulen i Volda. Vi viser til Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda § 7-6

      Arbeidskrav

      Tre arbeidskrav. Rammene blir klare ved semesterstart. Arbeidskrava blir vurderte til godkjent/ikkje godkjent. Vi viser til Vi viser til Forskrift om studium og eksamen ved Høgskulen i Volda § 7-7.

      Evaluation system
      Maximum number of students: 
      45
      Person in charge: 
      Kari Aslaug Hasle
      Used in other programs
      • Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10 - master (5 years)
      VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
      Portfolio
      Individual
      1 Semester
      A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
      Arbeidskrav i emnet er grunnlag for vurdering i emnet.
      Tre arbeidskrav skal leverast i ei eksamensmappe saman med ein presentasjonstekst.
      Approval signature: 
      Jorunn Sem Fure