Semesters
IKF203 Metode
IKF101 Treningslære og IKF102 Idrett og samfunn, eller IKF106 Friluftsliv 1
Gjennom emnet skal studenten få ei generell kompetanse i grunntrekk ved vitskapelig forskingsmetode, inklusiv forståing for skilnaden mellom kvantitative og kvalitative metodar. Emnet skal også gje ei innføring i ei vitskapsteoretisk tilnærming til samfunnsvitskap og forståing for samfunnsvitskapelege forskingsmetodar. Vidare skal studentane få praktisk øving med ulike forskningsmetodar.
I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:
Studenten
- har kjennskap til kva som meinast med litteratursøk, hypotese/problemstilling, operasjonalisering, variabelomgrepet, måleskalaer, reliabilitet og validitet
- kjenner til ikkje-eksperimentelle metodar (observasjon, kasusstudiar, arkivstudiar, surveymetodar, feltmetodikk og intervju)
- kjenner til demarkasjonsproblemet (kva er vitskap?) med særleg blikk på falsifikasjonsprinsippet, operasjonalisme og essensialisme
- kan gjere greie for problema med ulike forskingsmetodar, årsaksomgrepet, korrelasjonsomgrepet og omgrepet «sannsynleg»
- kan gje døme på kvalitative forskingsmetodar
Studenten
- kan gjere greie for kjenneteikn ved vitskapeleg litteratur
- kan forklare kva eit vitskapeleg paradigme er.
- kan gje ei generell oversikt over etiske dilemma ved forsking.
- kan greie ut om hovudskilnadene mellom eksperimentelle og ikkje-eksperimentelle design.
- kan gjere greie for forholdet mellom eit utval og ein populasjon
- kan greie ut om kva som kjenneteiknar vitskapeleg metode (demarkasjonsproblemet, falsifikasjonsprinsippet).
- kan diskutere fordelar og ulemper ved kasusstudiar, testar og eksperiment (årsaksomgrepet, korrelasjonsomgrepet, generaliseringsproblemet).
- kan peike på føremoner og ulemper ved kvalitative metodar
Studenten
- kan gjere greie for grunntrekk ved vitskapeleg metode, vitskapsteoretiske omgrep og problemstillingar
- kan gjere greie for grunnleggande trekk ved kvantitativ forskning
- kan peike på grunntrekk ved kvalitativ forsking
- kan skrive eit vitskapeleg arbeid knytt til avgrensa problemstilling
Førelesingar, rettleiing, seminar og eigenarbeid.
Frammøtekrav:
Godkjent obligatorisk frammøte/deltaking i tråd med forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, §4-6. Semesterplanen gjev nærare informasjon om obligatoriske delar i studiet.
Arbeidskrav:
Presisering av arbeidskrav vert gitt ved studiestart.
Sensur vert gjennomført i tråd med kapittel 10 i forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda
- Outdoor Life Education, Leadership and Nature Guiding - bachelor
- Sport science, physical education and health - bachelor
| Vurderingsform | Gruppering | Varighet | Karakterskala | Andel | Kommentar | Hjelpemidler | Omfang |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Assignment | Individual | Semester | A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade | Sjå sensorrettleiiing | Tillatte hjelpemiddel: Alle | Innlevert tekst på omlag 2000 ord (pluss litteraturliste). Eksamensarbeidet kan vere: 1) Ein pilotstudie (datainnsamling) med bruk av kvantitativ eller kvalitativ metode, eller 2) ein Scoping review (litteraturgjennomgang) over eit tenkt forskingsområde for ei bacheloroppgåve (ikkje bindande). Vurderingskriterier: operasjonalisere problemstilling, utføre relevante og gode litteratursøk, akademisk skriving, vise god forståing for forskingsfeltet og drøfte reliabilitet og validitet ved ulike metodiske tilnærmingar. |