Semesters

IKF203 Metode

Course code: 
IKF203
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Specialization level (bachelor’s degree level)
Teaching semester: 
2027 Spring
Assessment semester: 
2027 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

IKF101 Treningslære og IKF102 Idrett og samfunn, eller IKF106 Friluftsliv 1

Course content

Gjennom emnet skal studenten få ei generell kompetanse i  grunntrekk ved vitskapelig forskingsmetode, inklusiv forståing for skilnaden mellom kvantitative og kvalitative metodar. Emnet skal også gje ei innføring i ei vitskapsteoretisk tilnærming til samfunnsvitskap og forståing for samfunnsvitskapelege forskingsmetodar. Vidare skal studentane få praktisk øving med ulike forskningsmetodar.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten 

  • har kjennskap til kva som meinast med litteratursøk, hypotese/problemstilling, operasjonalisering, variabelomgrepet, måleskalaer, reliabilitet og validitet
  • kjenner til ikkje-eksperimentelle metodar (observasjon, kasusstudiar, arkivstudiar, surveymetodar, feltmetodikk og intervju)
  • kjenner til demarkasjonsproblemet (kva er vitskap?) med særleg blikk på falsifikasjonsprinsippet, operasjonalisme og essensialisme
  • kan gjere greie for problema med ulike forskingsmetodar, årsaksomgrepet, korrelasjonsomgrepet og omgrepet «sannsynleg»
  • kan gje døme på kvalitative forskingsmetodar
Learning outcome skills

Studenten 

  • kan gjere greie for kjenneteikn ved vitskapeleg litteratur
  • kan forklare kva eit vitskapeleg paradigme er.
  • kan gje ei generell oversikt over etiske dilemma ved forsking.
  • kan greie ut om hovudskilnadene mellom eksperimentelle og ikkje-eksperimentelle design.
  • kan gjere greie for forholdet mellom eit utval og ein populasjon
  • kan greie ut om kva som kjenneteiknar vitskapeleg metode (demarkasjonsproblemet, falsifikasjonsprinsippet).
  • kan diskutere fordelar og ulemper ved kasusstudiar, testar og eksperiment (årsaksomgrepet, korrelasjonsomgrepet, generaliseringsproblemet).
  • kan peike på føremoner og ulemper ved kvalitative metodar
Learning outcome qualification

Studenten 

  • kan gjere greie for grunntrekk ved vitskapeleg metode, vitskapsteoretiske omgrep og problemstillingar
  • kan gjere greie for grunnleggande trekk ved kvantitativ forskning
  • kan peike på grunntrekk ved kvalitativ forsking
  • kan skrive eit vitskapeleg arbeid knytt til avgrensa problemstilling
Working and learning activities

Førelesingar, rettleiing, seminar og eigenarbeid.

Assessment requirements

Frammøtekrav: 

Godkjent obligatorisk frammøte/deltaking i tråd med forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, §4-6. Semesterplanen gjev nærare informasjon om obligatoriske delar i studiet. 

Arbeidskrav:

Presisering av arbeidskrav vert gitt ved studiestart. ​

Evaluation system

Sensur vert gjennomført i tråd med kapittel 10 i forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda

Minimum number of students: 
20
Maximum number of students: 
80
Person in charge: 
Ingeborg Berg Skogen
Tore Kjetil Sørheim
Used in other programs
  • Outdoor Life Education, Leadership and Nature Guiding - bachelor
  • Sport science, physical education and health - bachelor
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Assignment
Individual
Semester
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Sjå sensorrettleiiing
Tillatte hjelpemiddel: Alle
Innlevert tekst på omlag 2000 ord (pluss litteraturliste). Eksamensarbeidet kan vere: 1) Ein pilotstudie (datainnsamling) med bruk av kvantitativ eller kvalitativ metode, eller 2) ein Scoping review (litteraturgjennomgang) over eit tenkt forskingsområde for ei bacheloroppgåve (ikkje bindande). Vurderingskriterier: operasjonalisere problemstilling, utføre relevante og gode litteratursøk, akademisk skriving, vise god forståing for forskingsfeltet og drøfte reliabilitet og validitet ved ulike metodiske tilnærmingar.
Approval signature: 
Unni Hagen