
Peder Haug
Senior p.løn professor
Utdanning
Allmennlærarutdanning og embetseksamen i pedagogikk (Cand paed)
Doktorgrad
Educational reform by Experiment. HLS Förlag 1992, Högskolan I Stockholm/Stockholms Universitet.
Undervisning
UL301: Overordna perspektiv på kvalitet i opplæringa i barnehage og skule
UL306 og UL306D: Masteravhandling heiltid og deltid
Faglege interesser
Utdanningsreformer
Spesialundervisning
Lærarutdanning
Forskingsgrupper
Noverande forskingsprosjekt
• Teachers’ professional qualifications: different forms of preservice programs and different knowledge (TPQ). Finansiert av Norges forskningråd (2012-2017), forskar.
• The function of special education (SPEED). Finansiert av Norges forskningråd (2012-2017), prosjektleiar.
Tidlegare forskingsprosjekt
• Meistring av rolla som førskulelærar i eit felt dominert av lekfolk. Finansiert av Norges forskningsråd, (2008-2013), prosjektleiar.
• Kvalitet i opplæringa. Finansiert av Norges forskningsråd, (2007 – 2011), prosjektleiar.
• Nyutdanna lærarar. Finansiert av Norges forskningsråd. (2006- 2010) forskar.
• Begynnaropplæring og tilpassa undervisning. Finansiert av Norges forskningsråd. (2002 – 2005), prosjektleiar.
• Spesialundervisning og lærarutdanning. Finansiert av Norges forskningsråd. (1995 – 1998), prosjektleiar.
• «Evaluering av reform 97.» Finansiert av Kyrkje-, utdannings- og forskingsdepartementet. (1994-95), prosjektleiar.
• Formulering og realisering av utdanningspolitikk. Finansiert av Norges råd for anvendt samfunnsforskning (NORAS) (1992-93), prosjektleiar.
• Evaluering av forsøk med skulefritidsordningar. Finansiert av Kyrkje- og undervisningsdepartementet og Barne og familiedepartementet. (1992-1993), prosjektleiar.
• Politikkutforming gjennom forsøksverksemd i utdanning. Finansiert av Norges forskningsråd (1991), prosjektleiar.
• Evaluering av forsøk med Pedagogisk tilbod til seksåringar. Finansiert av Kyrkje- og undervisningsdepartementet og Barne og familiedepartementet (1986-1990), prosjektleiar.
• Foreldre og barnehage, finansiert av Volda lærarhøgskule, Barne og familiedepartementet og Lærarutdanningsrådet, (1979-1982), prosjektleiar.
• Skulestress. Leia av professor Anders Lysne, Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo (1973-1976), forskingsassistent
• Figure – background perception in children with brain damage. Leia av professor Ola O. Bø, Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo. (1973), forskingsassistent.
Arbeidserfaring og verv
• Prodekan for forsking ved Avdeling for humanistiske fag og lærarutdanning (2017-2019)
• Professor II, Institutt for pedagogikk, Uppsala Universitet (2014-2015)
• Instituttleiar, Institutt for pedagogikk, Høgskulen i Volda (2011-2013).
• Professor II ved Institutt for lærarutdanning og spesialpedagogikk, Universitetet i Stavanger (2006-2009).
• Professor II ved Norsk senter for barneforskning, NTNU (2003-2005).
• Forskingsleiar i Program for evaluering av Reform 97 i Norges forskningsråd (1998-2003).
• Professor i pedagogikk ved Høgskulen i Volda (1997 -)
• Forskingsleiar i Program for spesialpedagogisk kunnskaps- og tiltaksutvikling i Norges forskningsråd (1994-1998).
• Prodekan ved Avdeling for lærarutdanning, Høgskulen i Volda (2001-2003).
• Forskar ved Norsk senter for barneforskning, deltid. Universitetet i Trondheim, (1993-95).
• Dosent i pedagogikk ved Volda lærarhøgskule (1993-1997).
• Forskingsleiar Møreforsking Volda (1988-1992).
• Forskar Møreforsking Volda (1986-1993).
• Førsteamanuensis i pedagogikk ved Volda lærarhøgskule (1979-1986).
• Avdelingsleiar for førskulelærarutdanninga ved Volda lærarhøgskule (1979-1985).
• Høgskulelektor i pedagogikk ved Volda lærarhøgskule (1976-1979).
• Vitskapleg assistent, Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo (1973-1976).
• Forskningsassistent, Pedagogisk institutt, Universitetet i Oslo, (1972-1973).
• Lærar i grunnskulen, Ørsta kommune (1970-1971).
Andre arbeidsoppgåver
• Medlem av internasjonal ekspertgruppe for utvikling av lærarutdanninga på Grønland (2017- 2021).
• Medlem internasjonal ekspertgruppe med mandat å legge fram handlingsplan for spesialpedagogisk forsking med bakgrunn i analyse av forskings- og kompetanseprofil ved Göteborgs Universitet (2011-2012).
• Leiar av læreplangruppe for å lage planar for faget Pedagogikk og elevkunnskap i grunnskulelærarutdanninga, Kunnskapsdepartementet (2009).
• Medlem av Regjeringsoppnemnde Midtlyngutvalet (2008-2009).
• Medlem i Statens råd for likestilling av funksjonshemmede (2008-2012).
• Medlem av komité for å drøfte pedagogikkfaget i lærarutdanninga, Lærarutdanningsrådet (2008).
• Medlem av komité for å greie ut om ny lærarutdanning, Forskarforbundet (2007).
• Leiar for evaluering av utdanninga av spesialpedagogar i Sverige, Högskoleverket (2005-2006).
• Medlem av gruppe som evaluerer svensk lærarutdanning, Högskoleverket (2004-2005).
• Medlem av gruppe som evaluerer pedagogikkfaget i dansk lærarutdanning, Danmarks evalueringsinstitutt (200-2002).
• Medlem av gruppe som evaluerer førskulelærarutdanninga i Noreg. Norgesnettrådet (2001-2002).
• Medlem av gruppe som vurderer spesialisering ved norske regionale høgskular. Norgesnettrådet (1999).
• Med i inspektorat for å vurdere kvaliteten på spesialundervisninga i svensk skule, Skolverket i Sverige (1997-1998).
• Medlem av komite for å vurdere oppretting av mastergrad i spesialpedagogikk ved Universitetet i Tromsø (1996).
• Medlem av nasjonal læreplankomité for å utvikle planar for faget mediekunnskap, Lærarutdanningsrådet (1986).
• Leiar av nasjonal læreplankomité for å greie ut om utdanning i mediekunnskap for lærarar, Lærarutdanningsrådet (1984-85).
• Medlem av nasjonal styringsgruppe for avdelingsleiarar i førskulelærarutdanninga (1979-1984).
• Har vore styremedlem i følgande organisasjonar
Møreforsking Volda
Høgskulen i Volda
Avdeling for kultur og samfunn i Norges forskningsråd
Læringssenteret i Norge
• Referee for følgande tidsskrift:
European Journal of Special Needs Education, også medlem av Editorial Board,
Norsk pedagogisk tidsskrift
Nordisk pedagogikk
Nordisk Tidsskrift for pedagogikk og kritikk, også medlem av redaksjonsnemnda
Paideia
Scandinavian Journal of Disability Research
Scandinavian Journal of Educational Research
Teaching and Teacher Education
Tidsskrift for ungdomsforskning
• Opponent ved doktorgradsdisputasar ved desse institusjonane:
Universitetet i Oslo
Universitetet i Tromsø
Universitetet i Aarhus
Universitetet i Stockholm
Universitetet i Göteborg
Research
CRIStin
Books
Lærere i skolen som organisasjon
Published 2012 by May Britt Postholm, Peder (red.) Haug, Elaine Munthe, Rune Johan Krumsvik
Publisher: Cappelen Damm AS
Den mangfaldige spesialundervisinga
Published 2002 by Peder Haug, Jan Tøssebro
Publisher: Norsk lyd- og blindeskriftsbilbliotek
Den mangfaldige spesialundervisningen. Status for forsking om spesialundervisning
Published 1999 by Peder Haug, Jan Tøssebro, Monica Dalen
Publisher: Universitetsforlaget
Barn : nytt fra forskning om barn
Published 1997 by Peder (gjestered.) Haug, Vebjørn (gjestered.) Tingstad
Publisher: Norsk senter for barneforskning
Scientific articles and book chapters
Conditions for academic Learning for students receiving special education
Published 2019 by Gunhild Nordvik Reite, Peder Haug
Coherence in conditions for learning in special
education
Published 2018 by Anne Randi Fagerlid Festøy, Peder Haug
Høgskulen i Møre og Romsdal
Published 2014 by Peder Haug
Ny politikk om utdanning
Published 2014 by Peder Haug
The public-private partnership in ECEC provision in Norway
Published 2014 by Peder Haug
Tilpassa opplæring i fellesskapen
Published 2008 by Peder Haug
Julesongar og matematikk
Published 2004 by Peder Haug
Regimer i forskning om spesialundervisning i Norge
Published 2003 by Peder Haug
Syn på spesialundervisning i lærarutdanninga
Published 2001 by Peder Haug
When to start school? : the case of Norway
Published 2000 by Peder Haug
Utfordringar i Grunnskulereform 97 : ei evaluering av 6-åringstilbodet lagt til skulen
Published 1997 by Peder Haug
Etterutdanningsutfordringar i Grunnskulereform -97
Published 1995 by Peder Haug
Læreplanreformene si lange ferd
Published 1994 by Peder Haug
Other works
Ingen kan alt!
Verdien av at UH-ansatte samarbeider på tvers/tverrfaglig samarbeid i UH.
Published 2022 by Peder Haug
Elev i skolen 5-10 : Mangfold og mestring
Published 2021 by May Britt Postholm, Peder Haug, Rune Johan Krumsvik, Elaine Munthe
Publisher: Cappelen Damm Akademisk
Har vi ein likeverdig skule i framtida?
Published 2018 by Peder Haug
Alder for skulestart
Published 2018 by Peder Haug
Kriminelt dårleg?
Published 2018 by Peder Haug
Spesialundervisning i Skandinavia. Har vi behov for to typer undervisning i ein inkluderande skule?
Published 2018 by Peder Haug
"Inkludering og undervisning" Sentrale resultat frå "SPEED-prosjektet".
Published 2018 by Peder Haug
For mange som ikkje har det bra
Published 2018 by Peder Haug
Special education, learning environment and inclusion
Published 2017 by Peder Haug
Spesialundervisning – Innhald og funksjon
Published 2017 by Peder Haug
Publisher: Det Norske Samlaget
SPEED-prosjektet, metode, datagrunnlag og prosedyrar
Published 2017 by Arne Kåre Topphol, Peder Haug, Thomas Nordahl
Kva spesialundervisning handlar om, og kva funksjon den har
Published 2017 by Peder Haug
Å møte mangfaldet i opplæringa
Published 2017 by Peder Haug
Sambandet mellom ordinær opplæring og spesialundervisning i lys av inkludering
Published 2017 by Anne Randi Festøy, Peder Haug
Forskning: Spesialundervisninga fungerer dårleg.
Published 2017 by Peder Haug
Korleis betre spesialundervisninga?
Published 2017 by Peder Haug
Lavt presterende elever og kjønnsforskjeller – hvem får og hvem får ikke spesialundervisning?
Published 2017 by Gro Løken, Ratib Lekhal, Peder Haug
PPT i framtida
Published 2017 by Peder Haug
Spesialundervisning og ordinær opplæring
Published 2015 by Peder Haug
Kva som ekskluderer.
Published 2015 by Peder Haug
Meistring og fellesskap
Published 2015 by Peder Haug
Resultat frå SPEED-prosjektet. Kva kan det ha å seie for praksisen i skulane og for lærarane?
Published 2015 by Peder Haug
Kvifor vi nyttar pedagogisk analyse for å fremje skulen som lærande organisasjon
Published 2014 by Peder Haug
Om inkludering
Published 2014 by Peder Haug
Presterer om du bryr deg
Published 2014 by Peder Haug
Korleis skape gode vilkår for læring-for alle elevar?
Published 2014 by Peder Haug
Elementer fra skolens historie
Published 2012 by
Lærernes handlingsrom
Published 2012 by
Aktuelle utdanningspolitiske spørsmål
Published 2012 by Peder Haug
Vert kvalitetsindikatorane for innhaldet i barnehagelærarutdanninga gløymde i kampen om modellar og tverrfaglege emne?
Published 2012 by Peder Haug
Educated kindergarten teachers, a prerequisite of quality in Norwegian kindergarten?
Published 2011 by Gerd Sylvi Steinnes, Peder Haug
Når lærerutdannerne blir kikket i kortene
Published 2010 by Peder Haug
Retten til læring
Published 2010 by Peder Haug
Læraren må bli sjef
Published 2010 by Peder Haug
Klasseleiing og læring, faktorar som påverkar positivt og negativt
Published 2010 by Peder Haug
PEL-faget i den nye grunnskulelærarutdanninga
Published 2010 by Peder Haug
Om kunnskapssenter for utdanning
Published 2010 by Peder Haug
Pedagogikk og elevkunnskap
Published 2010 by Peder Haug
Arbeidert med å organisere, støtte og ta i bruk forsking ved høgskulane
Published 2010 by Peder Haug
Tilpassa opplæring - den største utfordringa i all opplæring
Published 2010 by Peder Haug
- Ingen grunn til jubel
Published 2010 by Peder Haug
Kvalifisering til læraryrket
Published 2010 by Peder Haug
Skulefag og tilpassa opplæring
Published 2010 by Peder Haug
Managing the role as a preschool teacher in a field where professionalization is contested
Published 2009 by Peder Haug
Oppfølging av stortingsmeldingen om lærerutdanning - hvor går veien videre?
Published 2009 by Peder Haug
Profesjonsutfordringar i barnehage og skule
Published 2009 by Peder Haug
Ettertanke: Veit vi no meir om utfordringane?
Published 2008 by Peder Haug
Og svaret er - tilpassa opplæring?
Published 2008 by Peder Haug
PPT i framtida
Published 2008 by Peder Haug
Vidareføring av skulen sitt utviklingsarbeid om kvalitet i opplæringa
Published 2008 by Peder Haug
Profesjonsutfordringar og profesjonskvalifisering
Published 2008 by Peder Haug
Perspektiv på utdanningsforsking
Published 2007 by Peder Haug
Tilpassa opplæring i ny læreplan
Published 2007 by Peder Haug
Tilpasset opplæring - hva vet vi?
Published 2006 by Kari Elisabeth Bachmann, Peder Haug
Om kvalitet i skulearbeidet. Kva brukar skulen tida til?
Published 2006 by Peder Haug
Om reformer
Published 2006 by Peder Haug
Tilpassa opplæring
Published 2006 by Peder Haug, Kari Elisabeth Bachmann
Om lærarutdanninga
Published 2006 by Peder Haug
Resultat frå den norske evalueringa av grunnskulereformen 97
Published 2005 by Peder Haug
Småskulen sett frå klasserommet
Published 2005 by Peder Haug
Når skulen skal bli betre
Published 2005 by Peder Haug
Publisher: Møre og Romsdal fylkeskommune
About Norwegian Curriculum Theory and Research
Published 2005 by Peder Haug
Om tilpassa opplæring
Published 2005 by Peder Haug
Utfordringar knytt til innføringa av dei nye læreplanane for grunnutdanninga
Published 2005 by Peder Haug
Evaluering L-97: Implikasjonar relatert til innstillingane frå Kvalitetsutvalet og Befringutvalet med vekt på PPT sitt arbeidsområde
Published 2004 by Peder Haug
Organisatorisk og pedagogisk differensiering - er det nok for å møte elevar med problemåtferd i skulen?
Published 2004 by Peder Haug
Normal og spesial i grunnskulen
Published 2003 by Peder Haug
Om forskings- og utviklingsarbeid i lærarutdanninga
Published 2003 by Peder Haug
Ein skule for alle - absolutt alle : eit døme
Published 2002 by Peder Haug
Inclusive Education : from Rights to Obligations and Responsibilities : invited comments to Lena Saleh
Published 2002 by Peder Haug
Evaluering av førskulelærarutdanninga ved fem norske institusjonar : rapport frå ekstern komité
Published 2002 by Svein Ole Sataøen, Peder Haug, Ingebjørg Solvig, Stein Are Sellevoll, Ingegerd Tallberg-Broman
Publisher: Norgesnettrådet
Opplæring av barn, unge og vaksne med særskilde behov i ein inkluderande skule
Published 2001 by Peder Haug
Om den inkluderande skulen
Published 2001 by Peder Haug
Skulen for alle og spesialpedagogikken
Published 2001 by Peder Haug
Er integreringa i skulen ført for langt?
Published 2001 by Peder Haug
Den inkluderande skulen som utfordring
Published 2000 by Peder Haug
Publisher: Høgskulen i Volda, Avdeling for lærarutdanning
Politikk, forsking og evaluering : status og utfordringar i evalueringa av reform 97
Published 2000 by Peder Haug
Current trends in special education research in Norway
Published 2000 by Peder Haug
Ungdomsskulen, ein flik av ei større sak
Published 2000 by Peder Haug
Differensiering og spesialundervisning
Published 1998 by Peder Haug
Politikk og pedagogikk : skulestart for 6-åringar i Noreg
Published 1996 by Peder Haug
Utfordringar til skulen etter Reform -97
Published 1996 by Peder Haug
Special Education Research in Norway
Published 1996 by Peder Haug