Profile picture for user ph

Peder Haug

Senior p.løn professor

Utdanning

Allmennlærarutdanning og embetseksamen i pedagogikk (Cand paed)

Doktorgrad

Educational reform by Experiment. HLS Förlag 1992, Högskolan I Stockholm/Stockholms Universitet.

Undervisning

UL301: Overordna perspektiv på kvalitet i opplæringa i barnehage og skule
UL306 og UL306D: Masteravhandling heiltid og deltid

Faglege interesser

Utdanningsreformer
Spesialundervisning
Lærarutdanning

Forskingsgrupper

 

Noverande forskingsprosjekt

• Teachers’ professional qualifications: different forms of preservice programs and different knowledge (TPQ). Finansiert av Norges forskningråd (2012-2017), forskar.
• The function of special education (SPEED). Finansiert av Norges forskningråd (2012-2017), prosjektleiar.

Tidlegare forskingsprosjekt

• Meistring av rolla som førskulelærar i eit felt dominert av lekfolk. Finansiert av Norges forskningsråd, (2008-2013), prosjektleiar.
• Kvalitet i opplæringa. Finansiert av Norges forskningsråd, (2007 – 2011), prosjektleiar.
• Nyutdanna lærarar. Finansiert av Norges forskningsråd. (2006- 2010) forskar.
• Begynnaropplæring og tilpassa undervisning. Finansiert av Norges forskningsråd. (2002 – 2005), prosjektleiar.
• Spesialundervisning og lærarutdanning. Finansiert av Norges forskningsråd. (1995 – 1998), prosjektleiar.  
• «Evaluering av reform 97.» Finansiert av  Kyrkje-, utdannings- og forskingsdepartementet. (1994-95), prosjektleiar. 
• Formulering og realisering av utdanningspolitikk. Finansiert av Norges råd for anvendt samfunnsforskning (NORAS) (1992-93), prosjektleiar.
• Evaluering av forsøk med skulefritidsordningar. Finansiert av Kyrkje- og undervisningsdepartementet og Barne og familiedepartementet. (1992-1993), prosjektleiar.
• Politikkutforming gjennom forsøksverksemd i utdanning. Finansiert av Norges forskningsråd (1991), prosjektleiar.
• Evaluering av forsøk med Pedagogisk tilbod til seksåringar. Finansiert av Kyrkje- og undervisningsdepartementet  og Barne og familiedepartementet (1986-1990), prosjektleiar.
• Foreldre og barnehage, finansiert av Volda lærarhøgskule, Barne og familiedepartementet og Lærarutdanningsrådet, (1979-1982), prosjektleiar.
• Skulestress. Leia av professor Anders Lysne, Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo (1973-1976), forskingsassistent
• Figure – background perception in children with brain damage. Leia av professor Ola O. Bø, Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo. (1973), forskingsassistent.


Arbeidserfaring og verv

• Prodekan for forsking ved Avdeling for humanistiske fag og lærarutdanning (2017-2019)
• Professor II, Institutt for pedagogikk, Uppsala Universitet (2014-2015)
• Instituttleiar, Institutt for pedagogikk, Høgskulen i Volda (2011-2013).
• Professor II ved Institutt for lærarutdanning og spesialpedagogikk, Universitetet i Stavanger (2006-2009).
• Professor II ved Norsk senter for barneforskning, NTNU (2003-2005).
• Forskingsleiar i Program for evaluering av Reform 97 i Norges forskningsråd (1998-2003).
• Professor i pedagogikk ved Høgskulen i Volda (1997 -)
• Forskingsleiar i Program for spesialpedagogisk kunnskaps- og tiltaksutvikling i Norges forskningsråd (1994-1998).
• Prodekan ved Avdeling for lærarutdanning, Høgskulen i Volda (2001-2003).
• Forskar ved Norsk senter for barneforskning, deltid. Universitetet i Trondheim, (1993-95).
• Dosent i pedagogikk ved Volda lærarhøgskule (1993-1997).
• Forskingsleiar Møreforsking Volda (1988-1992).
• Forskar Møreforsking Volda (1986-1993).
• Førsteamanuensis i pedagogikk ved Volda lærarhøgskule (1979-1986).
• Avdelingsleiar for førskulelærarutdanninga ved Volda lærarhøgskule (1979-1985).
• Høgskulelektor i pedagogikk ved Volda lærarhøgskule (1976-1979).
• Vitskapleg assistent, Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo (1973-1976).
• Forskningsassistent, Pedagogisk institutt, Universitetet i Oslo, (1972-1973).
• Lærar i grunnskulen, Ørsta kommune (1970-1971).

Andre arbeidsoppgåver

• Medlem av internasjonal ekspertgruppe for utvikling av lærarutdanninga på Grønland (2017- 2021).
• Medlem internasjonal ekspertgruppe med mandat å legge fram handlingsplan for spesialpedagogisk forsking med bakgrunn i analyse av forskings- og kompetanseprofil ved Göteborgs Universitet (2011-2012).
• Leiar av læreplangruppe for å lage planar for faget Pedagogikk og elevkunnskap i grunnskulelærarutdanninga, Kunnskapsdepartementet (2009).
• Medlem av Regjeringsoppnemnde Midtlyngutvalet (2008-2009).
• Medlem i Statens råd for likestilling av funksjonshemmede (2008-2012).
• Medlem av komité for å drøfte pedagogikkfaget i lærarutdanninga, Lærarutdanningsrådet (2008).
• Medlem av komité for å greie ut om ny lærarutdanning, Forskarforbundet (2007).
• Leiar for evaluering av utdanninga av spesialpedagogar i Sverige, Högskoleverket (2005-2006).
• Medlem av gruppe som evaluerer svensk lærarutdanning, Högskoleverket (2004-2005).
• Medlem av gruppe som evaluerer pedagogikkfaget i dansk lærarutdanning, Danmarks evalueringsinstitutt (200-2002).
• Medlem av gruppe som evaluerer førskulelærarutdanninga i Noreg. Norgesnettrådet (2001-2002).
• Medlem av gruppe som vurderer spesialisering ved norske regionale høgskular. Norgesnettrådet (1999).
• Med i inspektorat for å vurdere kvaliteten på spesialundervisninga i svensk skule, Skolverket i Sverige (1997-1998).
• Medlem av komite for å vurdere oppretting av mastergrad i spesialpedagogikk ved Universitetet i Tromsø (1996).
• Medlem av nasjonal læreplankomité for å utvikle planar for faget mediekunnskap, Lærarutdanningsrådet (1986).
• Leiar av nasjonal læreplankomité for å greie ut om utdanning i mediekunnskap for lærarar, Lærarutdanningsrådet (1984-85).
• Medlem av nasjonal styringsgruppe for avdelingsleiarar i førskulelærarutdanninga (1979-1984).
• Har vore styremedlem i følgande organisasjonar
Møreforsking Volda
Høgskulen i Volda
Avdeling for kultur og samfunn i Norges forskningsråd
Læringssenteret i Norge 
• Referee for følgande tidsskrift:
European Journal of Special Needs Education, også medlem av Editorial Board,
Norsk pedagogisk tidsskrift
Nordisk pedagogikk
Nordisk Tidsskrift for pedagogikk og kritikk, også medlem av redaksjonsnemnda
Paideia
Scandinavian Journal of Disability Research
Scandinavian Journal of Educational Research
Teaching and Teacher Education
Tidsskrift for ungdomsforskning
• Opponent ved doktorgradsdisputasar ved desse institusjonane:
Universitetet i Oslo
Universitetet i Tromsø
Universitetet i Aarhus
Universitetet i Stockholm
Universitetet i Göteborg
 

Vitskapeleg arbeid

CRIStin

Bøker

Inkludering
Published 2014 av Peder Haug
Publisher: Gyldendal Akademisk

Vitskaplege artiklar og bokkapittel

Seksåringsreforma. Om innføring av seks års alder for skulestart og tiårig obligatorisk grunnskule
Published 2015 av Peder Haug

Spesialundervisning og ordinær opplæring
Published 2015 av Peder Haug

The practices of dealing with children with special needs in school: a norwegian perspective
Published 2014 av Peder Haug

The public-private partnership in ECEC provision in Norway
Published 2014 av Peder Haug

Spesialundervisning i praksis
Published 2014 av Peder Haug

Empirical shortcomings? A comment on Kerstin Göransson and Claes Nilholm, 'Conceptual diversities and empirical shortcomings - a critical analysis of research on inclusive education'
Published 2014 av Peder Haug

Ny politikk om utdanning
Published 2014 av Peder Haug

Påstand utan dokumentasjon
Published 2014 av Peder Haug

Kompetanse for spesialundervisning
Published 2014 av Peder Haug

Høgskulen i Møre og Romsdal
Published 2014 av Peder Haug

Ein betre barnehage er betre enn skulestart for femåringane
Published 2014 av Peder Haug

Consequences of staff composition in Norwegian kindergarten :
Published 2013 av Gerd Sylvi Steinnes, Peder Haug

Korleis gjere lærarutdanninga god?
Published 2013 av Peder Haug

Går det til pisis?
Published 2013 av Peder Haug

Kva skal til for å endre lærarutdanningane?
Published 2013 av Peder Haug

Kvalitet i spesialundervisninga
Published 2013 av Peder Haug

Profesjonsutfordringar i skulen
Published 2012 av Peder Haug

Profesjonsutfordringar i barnehage og skule
Published 2012 av Peder Haug

Det må tenkjast heilt nytt
Published 2012 av Peder Haug

"Krisa"i matematikken
Published 2012 av Peder Haug

Anna

Elev- og lærarrolla : vilkår for læring
Published 2015 av Peder Haug
Publisher: Det Norske Samlaget

Fag eller pedagogikk?
Published 2015 av Peder Haug

Kvalifisering for inkludering
Published 2015 av Peder Haug

Vilkår for læring
Published 2015 av Peder Haug

Inclusion in Norwegian Schools
Published 2014 av Anne Randi Festøy, Peder Haug

Er inkludering i skulen gjennomførleg?
Published 2014 av Peder Haug

Korleis skape gode vilkår for læring-for alle elevar?
Published 2014 av Peder Haug

Spesialpedagogisk forskning - et historisk blikk og et framtidsperspektiv
Published 2014 av Peder Haug

SPESIALPEDAGOGIKK - SPESIALPEDAGOGISK FORSKNING
Published 2014 av Peder Haug

Skule og barnehage i det postmodernbe samfunnet
Published 2014 av Peder Haug

Kjenneteikn ved skular med godt læringsutbytte hos eleven
Published 2014 av Peder Haug

Presterer om du bryr deg
Published 2014 av Peder Haug

Store sprik i spesialundervisningen
Published 2014 av Peder Haug

Er en inkluderende skole mulig i praksis?
Published 2014 av Peder Haug

Kva er god læring?
Published 2014 av Peder Haug

Vilkår for læring, inkludering og spesialundervisning
Published 2014 av Peder Haug

Kvifor vi nyttar pedagogisk analyse for å fremje skulen som lærande organisasjon
Published 2014 av Peder Haug

Om prosjektet "The function of special education" (SPEED)
Published 2014 av Peder Haug

Om inkludering
Published 2014 av Peder Haug

Vilkår for læring i spesialundervisninga, SPEED-prosjektet
Published 2014 av Peder Haug

Function of special education- SPEED
Published 2014 av Peder Haug

Om resultat frå SPEED-prosjektet
Published 2014 av Peder Haug

Er det gjennomførleg med inkludering i skulen?
Published 2014 av Peder Haug

Skulen i framtida, danning og teknologi
Published 2014 av Peder Haug

Resultat frå SPEED-prosjektet
Published 2014 av Peder Haug

Viktige forhold for inkludering
Published 2014 av Peder Haug

Tilpassa opplæring pg spesialundervisning
Published 2014 av Peder Haug

Tensions between pedagogy and academic subjets in teacher education
Published 2014 av Peder Haug, Per Olaf Aamodt

Elevene sitter igjen som taperne
Published 2014 av Peder Haug

Forskingsresultat om spesialundervisning
Published 2014 av Peder Haug

Barnehagetilsette kritiske til tidleg barnehagestart
Published 2014 av Peder Haug

Skolen for alle
Published 2014 av Peder Haug

Kan skade barnets utvikling
Published 2014 av Peder Haug

Vil ta fra de små og gi til de store
Published 2014 av Peder Haug

Hver tredje lærerstudent slutter
Published 2014 av Peder Haug

Jeg ble en "bad guy" på skolen. De forsto meg ikke
Published 2014 av Peder Haug

Gode vilkår for læring
Published 2014 av Peder Haug

Förord : Inkludering – möjligheter och utmaningar
Published 2014 av Peder Haug

Profesjon og metodikk: om "Pedagogikk og elevkunnskap" i grunnskulelærarutdanninga
Published 2013 av Peder Haug

Tilpasset opplæring for den enkelte i fellesskapet
Published 2013 av Peder Haug

Forsking i lærarutdanninga. Forventingar og vilkår i eit historisk perspektiv
Published 2013 av Peder Haug

Er skulen for alle realistisk?
Published 2013 av Peder Haug

En skole for alle er viktigere enn PISA
Published 2013 av Peder Haug

Skolen under lupa
Published 2013 av Peder Haug

Kva skal til for å endre lærarutdanningane=
Published 2013 av Peder Haug

Ungdomstrinn i utvikling
Published 2013 av Peder Haug

Deltaking i fellesskap, inkludering og spesialundervisning. Kva vi veit-og kva bør gjerast?
Published 2013 av Peder Haug

Skolestart
Published 2013 av Peder Haug

Må tenke kreativt på trang skole
Published 2013 av Peder Haug

Et betydeling skoleprosjekt
Published 2013 av Peder Haug

Speed inn i klasserommene
Published 2013 av Peder Haug

Introducing a joint questionnaire study of preschool staff in Iceland and Norway
Published 2013 av Peder Haug

Sprikende kvalitet
Published 2013 av Peder Haug

Skulen som organisasjon
Published 2013 av Peder Haug

Skolevinnerne
Published 2013 av Peder Haug

Resultat og planar i Speed-prosjektet
Published 2013 av Peder Haug

Resultat og planar I SPEED-prosjektet
Published 2013 av Peder Haug

Opportunities for learning in inclusive education
Published 2013 av Peder Haug

Profesjonsutfordringar i barnehage og skule. I: Profesjon og politikk-artikkelhefte til Utdanningsforbundets landsmøte 2012
Published 2012 av Peder Haug
Publisher: Utdanningsforbundet

Korleis forklåre låg arbeidsdeling i barnehagen?
Published 2012 av Peder Haug

For å betre resultat, må ein vite kva som har skapt dei
Published 2012 av Peder Haug

Inclusion and special education in Norway: A fifty year perspective
Published 2012 av Peder Haug

Klasserommet som forskingsfelt
Published 2012 av Peder Haug

Inequalities in school
Published 2012 av Peder Haug

Er nye læreplanar godt for kvaliteten på lærarutdanningane?
Published 2012 av Peder Haug

Har vi ein skule for alle?
Published 2012 av Peder Haug

Skulen som sosialiseringsagent
Published 2012 av Peder Haug

Kva spesialundervisning handlar om
Published 2012 av Peder Haug

Bruk av tilgjengelig statistikk i skuleutvikling
Published 2012 av Peder Haug

Vert kvalitetsindikatorane for innhaldet i barnehagelærarutdanninga gløymde i kampen om modellar og tverrfaglege emne?
Published 2012 av Peder Haug

Kva er god lærarutdanning?
Published 2012 av Peder Haug

Skolen som ikke skulle finnes
Published 2012 av Peder Haug

Korleis sikre rekruttering til læraryrket, verdas viktigaste?
Published 2012 av Peder Haug

Utfordringar ved å ha barn i skulen
Published 2012 av Peder Haug

School for all?
Published 2012 av Peder Haug

Aktuelle utdanningspolitiske spørsmål
Published 2012 av Peder Haug

Theoretical perspectives on special education
Published 2004 av Jan Tøssebro, Peder Haug
Publisher: Akashi

Mellom skole og fritid
Published 1994 av Hilde Lidén, Anne Øie, Peder Haug
Publisher: Universitetsforlaget

Forsking for regional utvikling : frå 1980 til 1990
Published 1990 av Bjørn Stave, Kåre Heggen, Peder Haug, Knut Bryn, Arild Kvamme
Publisher: Møreforsking Volda