Profile picture for user ph

Peder Haug

Senior p.løn professor

Utdanning

Allmennlærarutdanning og embetseksamen i pedagogikk (Cand paed)

Doktorgrad

Educational reform by Experiment. HLS Förlag 1992, Högskolan I Stockholm/Stockholms Universitet.

Undervisning

UL301: Overordna perspektiv på kvalitet i opplæringa i barnehage og skule
UL306 og UL306D: Masteravhandling heiltid og deltid

Faglege interesser

Utdanningsreformer
Spesialundervisning
Lærarutdanning

Forskingsgrupper

 

Noverande forskingsprosjekt

• Teachers’ professional qualifications: different forms of preservice programs and different knowledge (TPQ). Finansiert av Norges forskningråd (2012-2017), forskar.
• The function of special education (SPEED). Finansiert av Norges forskningråd (2012-2017), prosjektleiar.

Tidlegare forskingsprosjekt

• Meistring av rolla som førskulelærar i eit felt dominert av lekfolk. Finansiert av Norges forskningsråd, (2008-2013), prosjektleiar.
• Kvalitet i opplæringa. Finansiert av Norges forskningsråd, (2007 – 2011), prosjektleiar.
• Nyutdanna lærarar. Finansiert av Norges forskningsråd. (2006- 2010) forskar.
• Begynnaropplæring og tilpassa undervisning. Finansiert av Norges forskningsråd. (2002 – 2005), prosjektleiar.
• Spesialundervisning og lærarutdanning. Finansiert av Norges forskningsråd. (1995 – 1998), prosjektleiar.  
• «Evaluering av reform 97.» Finansiert av  Kyrkje-, utdannings- og forskingsdepartementet. (1994-95), prosjektleiar. 
• Formulering og realisering av utdanningspolitikk. Finansiert av Norges råd for anvendt samfunnsforskning (NORAS) (1992-93), prosjektleiar.
• Evaluering av forsøk med skulefritidsordningar. Finansiert av Kyrkje- og undervisningsdepartementet og Barne og familiedepartementet. (1992-1993), prosjektleiar.
• Politikkutforming gjennom forsøksverksemd i utdanning. Finansiert av Norges forskningsråd (1991), prosjektleiar.
• Evaluering av forsøk med Pedagogisk tilbod til seksåringar. Finansiert av Kyrkje- og undervisningsdepartementet  og Barne og familiedepartementet (1986-1990), prosjektleiar.
• Foreldre og barnehage, finansiert av Volda lærarhøgskule, Barne og familiedepartementet og Lærarutdanningsrådet, (1979-1982), prosjektleiar.
• Skulestress. Leia av professor Anders Lysne, Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo (1973-1976), forskingsassistent
• Figure – background perception in children with brain damage. Leia av professor Ola O. Bø, Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo. (1973), forskingsassistent.


Arbeidserfaring og verv

• Prodekan for forsking ved Avdeling for humanistiske fag og lærarutdanning (2017-2019)
• Professor II, Institutt for pedagogikk, Uppsala Universitet (2014-2015)
• Instituttleiar, Institutt for pedagogikk, Høgskulen i Volda (2011-2013).
• Professor II ved Institutt for lærarutdanning og spesialpedagogikk, Universitetet i Stavanger (2006-2009).
• Professor II ved Norsk senter for barneforskning, NTNU (2003-2005).
• Forskingsleiar i Program for evaluering av Reform 97 i Norges forskningsråd (1998-2003).
• Professor i pedagogikk ved Høgskulen i Volda (1997 -)
• Forskingsleiar i Program for spesialpedagogisk kunnskaps- og tiltaksutvikling i Norges forskningsråd (1994-1998).
• Prodekan ved Avdeling for lærarutdanning, Høgskulen i Volda (2001-2003).
• Forskar ved Norsk senter for barneforskning, deltid. Universitetet i Trondheim, (1993-95).
• Dosent i pedagogikk ved Volda lærarhøgskule (1993-1997).
• Forskingsleiar Møreforsking Volda (1988-1992).
• Forskar Møreforsking Volda (1986-1993).
• Førsteamanuensis i pedagogikk ved Volda lærarhøgskule (1979-1986).
• Avdelingsleiar for førskulelærarutdanninga ved Volda lærarhøgskule (1979-1985).
• Høgskulelektor i pedagogikk ved Volda lærarhøgskule (1976-1979).
• Vitskapleg assistent, Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo (1973-1976).
• Forskningsassistent, Pedagogisk institutt, Universitetet i Oslo, (1972-1973).
• Lærar i grunnskulen, Ørsta kommune (1970-1971).

Andre arbeidsoppgåver

• Medlem av internasjonal ekspertgruppe for utvikling av lærarutdanninga på Grønland (2017- 2021).
• Medlem internasjonal ekspertgruppe med mandat å legge fram handlingsplan for spesialpedagogisk forsking med bakgrunn i analyse av forskings- og kompetanseprofil ved Göteborgs Universitet (2011-2012).
• Leiar av læreplangruppe for å lage planar for faget Pedagogikk og elevkunnskap i grunnskulelærarutdanninga, Kunnskapsdepartementet (2009).
• Medlem av Regjeringsoppnemnde Midtlyngutvalet (2008-2009).
• Medlem i Statens råd for likestilling av funksjonshemmede (2008-2012).
• Medlem av komité for å drøfte pedagogikkfaget i lærarutdanninga, Lærarutdanningsrådet (2008).
• Medlem av komité for å greie ut om ny lærarutdanning, Forskarforbundet (2007).
• Leiar for evaluering av utdanninga av spesialpedagogar i Sverige, Högskoleverket (2005-2006).
• Medlem av gruppe som evaluerer svensk lærarutdanning, Högskoleverket (2004-2005).
• Medlem av gruppe som evaluerer pedagogikkfaget i dansk lærarutdanning, Danmarks evalueringsinstitutt (200-2002).
• Medlem av gruppe som evaluerer førskulelærarutdanninga i Noreg. Norgesnettrådet (2001-2002).
• Medlem av gruppe som vurderer spesialisering ved norske regionale høgskular. Norgesnettrådet (1999).
• Med i inspektorat for å vurdere kvaliteten på spesialundervisninga i svensk skule, Skolverket i Sverige (1997-1998).
• Medlem av komite for å vurdere oppretting av mastergrad i spesialpedagogikk ved Universitetet i Tromsø (1996).
• Medlem av nasjonal læreplankomité for å utvikle planar for faget mediekunnskap, Lærarutdanningsrådet (1986).
• Leiar av nasjonal læreplankomité for å greie ut om utdanning i mediekunnskap for lærarar, Lærarutdanningsrådet (1984-85).
• Medlem av nasjonal styringsgruppe for avdelingsleiarar i førskulelærarutdanninga (1979-1984).
• Har vore styremedlem i følgande organisasjonar
Møreforsking Volda
Høgskulen i Volda
Avdeling for kultur og samfunn i Norges forskningsråd
Læringssenteret i Norge 
• Referee for følgande tidsskrift:
European Journal of Special Needs Education, også medlem av Editorial Board,
Norsk pedagogisk tidsskrift
Nordisk pedagogikk
Nordisk Tidsskrift for pedagogikk og kritikk, også medlem av redaksjonsnemnda
Paideia
Scandinavian Journal of Disability Research
Scandinavian Journal of Educational Research
Teaching and Teacher Education
Tidsskrift for ungdomsforskning
• Opponent ved doktorgradsdisputasar ved desse institusjonane:
Universitetet i Oslo
Universitetet i Tromsø
Universitetet i Aarhus
Universitetet i Stockholm
Universitetet i Göteborg
 

Vitskapeleg arbeid

CRIStin

Vitskaplege artiklar og bokkapittel

Rekrutteringa til læraryrket
Publisert 2024 av Peder Haug

30 år med inkluderende opplæring i norsk skole
Publisert 2024 av Peder Haug

Den fleirspråklege eleven i individuell opplæringsplan
Publisert 2020 av Anne-Kari Remøy, Peder Haug

Skal elevane vere skulemodne?
Publisert 2019 av Peder Haug

Understanding inclusive education:ideals and reality
Publisert 2016 av Peder Haug

Ein likeverdig skule i framtida?
Publisert 2016 av Peder Haug

Kompetanse for spesialundervisning
Publisert 2014 av Peder Haug

Profesjonsutfordringar i barnehage og skule
Publisert 2012 av Peder Haug

Korleis kvinnelege og manlege lærarar underviser
Publisert 2010 av Peder Haug

Lærarutdanning i endring
Publisert 2008 av Peder Haug

Ein skule for alle, også utviklingshemma?
Publisert 2007 av Peder Haug

Sentralisering og desentralisering i læreplaninnhald
Publisert 2005 av Peder Haug

Ungdomstrinnet og utdanningspolitikken
Publisert 2000 av Peder Haug

Den norske diskusjonen om alderen for skulestart
Publisert 1997 av Peder Haug

Formulering av utdanningspolitikk : om skulefritidsordningar og skule for 6-åringar
Publisert 1995 av Peder Haug

Forsking i reformtid
Publisert 1994 av Peder Haug

Omsorgskvalitet i skulefritidsordninga
Publisert 1994 av Peder Haug

Anna

Er det et problem for voksne, er det i alle fall et problem for barn
Publisert 2024 av Peder Haug

SUKIP og Kompetanseløftet
Publisert 2023 av Marit Mjøs, Stein Erik Solbø Ohna, Vegard Moen, Kristian Øen, Siv Hillesøy, Peder Haug

Kor spesielt er spesialpedagogikk og spesialundervisning?
Publisert 2022 av Peder Haug

Spesialpedagogiske tiltak og inkluderande opplæring. Tilstand og utfordringar.
Publisert 2022 av Peder Haug

Å definere inkluderingsomgrepet
Publisert 2022 av Peder Haug

Kva læraren har å seie for skuleprestasjonane
Publisert 2021 av Peder Haug

Nye forventninger til PP- tjenesten for å oppnå inkluderende læringsmiljø
Publisert 2020 av Peder Haug

Leik og fagfornyinga
Publisert 2020 av Peder Haug

Inkludering i utdanning og arbeidsliv. Paneldebatt.
Publisert 2020 av Peder Haug

Inkludering som overordna ideologi i skulen
Publisert 2019 av Peder Haug

Intensjon og realitet. Kva har kome ut av seksåringsreforma?
Publisert 2018 av Peder Haug

Paneldebatt om "Spesialundervisning som virker"
Publisert 2018 av Peder Haug

God kvalitet på inkluderande opplæring. Kva skal til? Kva er PPT sitt bidrag for å sikre god kvalitet?
Publisert 2017 av Peder Haug

Kva spesialundervisning handlar om og kva funksjon den har.
Publisert 2017 av Peder Haug

Om skulestart
Publisert 2017 av Peder Haug

Inkludering og undervisning. Sentrale resultat frå "SPEED"-prosjektet
Publisert 2017 av Peder Haug

Teachers' Professional Qualifications
Publisert 2017 av Gerd Sylvi Steinnes, Peder Haug

Norsk skole er ikke lagd for gutter
Publisert 2017 av Peder Haug

Alle tjener på veiledning
Publisert 2017 av Peder Haug

Korleis skape ei godt fungerande spesialundervisning med referanse til forskinga i SPEED-prosjektet?
Publisert 2017 av Peder Haug

The state of play in inclusive education
Publisert 2015 av Peder Haug

SPEED-prosjektet
Publisert 2015 av Peder Haug

Vilkår for læring. Resultat frå SPEED-prosjektet
Publisert 2015 av Peder Haug

Kjenneteikn ved skular med godt læringsutbytte hos eleven
Publisert 2014 av Peder Haug

Förord : Inkludering – möjligheter och utmaningar
Publisert 2014 av Peder Haug

Viktige forhold for inkludering
Publisert 2014 av Peder Haug

Tilpassa opplæring pg spesialundervisning
Publisert 2014 av Peder Haug

Reform 97 - politikk og evaluering
Publisert 2012 av Peder Haug

Komparative studiar: Har dei verdi?
Publisert 2012 av Peder Haug

Å være lærer
Publisert 2011 av Peder Haug

Lærerarbeid for elevenes læring 1-7
Publisert 2011 av May Britt Postholm, Peder Haug, Elaine Munthe, Rune Johan Krumsvik
Publisher: Cappelen Damm Høyskoleforlaget

Rammer for lærerarbeidet
Publisert 2011 av Peder Haug

Frå MAFAL-prosjektet: Arbeidsdeling i barnehagen
Publisert 2010 av Peder Haug

Research questions and data in the KIO project
Publisert 2009 av Peder Haug

Kva særpregar arbeidet med fag i skulen?
Publisert 2009 av Peder Haug

Om utfordringar i skulearbeidet
Publisert 2009 av Peder Haug

Pedagogikk og elevkunnskap
Publisert 2009 av Peder Haug

Om kvalitet i skulearbeidet : kva brukar skulen tida til?
Publisert 2009 av Peder Haug

External expert panels - evaluation vs research based evaluation of higher education
Publisert 2008 av Peder Haug

Norsk lærarutdanning og kva som har skjedd med pedagogikkfaget
Publisert 2008 av Peder Haug

Endring og det vidare arbeidet i "Fra ord til handling"
Publisert 2008 av Peder Haug

Tilpassa opplæring i kunnskapsløftet
Publisert 2008 av Peder Haug

Kva skjer med barnehagen?
Publisert 2008 av Peder Haug

Tilpassa opplæring og støtte til læring : følgjer for lærarutdanninga
Publisert 2008 av Peder Haug

Prosjektet Kvalitet i opplæringa (KIO) : tilbakemelding til skulane
Publisert 2008 av Øyvind Halse, Peder Haug
Publisher: Høgskulen i Volda

Surrar vi bort halve timen?
Publisert 2007 av Peder Haug

Vesentlege problem i lærarutdanningane - eit nordisk perspektiv
Publisert 2007 av Peder Haug

Felles kultur for tilpassa opplæring
Publisert 2007 av Peder Haug

Skulen og opplæringa av funksjonshemma elevar
Publisert 2007 av Peder Haug

Reform 97 - eit grunnlag for Kunnskapsløftet
Publisert 2007 av Peder Haug

Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga
Publisert 2006 av Peder Haug

Teori og praksis som eit evig tema
Publisert 2006 av Peder Haug

Kva det blir brukt tid på i skulen. Resultat frå ein studie i 1. - 4. klasse
Publisert 2006 av Peder Haug

Nytt perspektiv på tilpasset opplæring
Publisert 2006 av Peder Haug

Elementary teaching and adapted learning
Publisert 2005 av Peder Haug

Hva kan forklare stabilitet og forandring i skolen ut fra resultatene fra evalueringen av Reform 97 i Norge?
Publisert 2005 av Peder Haug

Er det å forske på praksis viktig for praksisfeltet?
Publisert 2005 av Peder Haug

Sentralisering og desentralisering i læreplaninnhald. Utviklinga i Sverige dreg i den retninga vi går bort frå
Publisert 2005 av Peder Haug

Evalueringa av Reform 97 om tilpassa opplæring
Publisert 2004 av Peder Haug

A Culture for Learning: School Accountability in Norway
Publisert 2004 av Peder Haug

Skulebasert vurdering
Publisert 2004 av Peder Haug

Evalueringa av Reform 97 om skule-heim samarbeidet
Publisert 2004 av Peder Haug

Om skolens oppgåver i samband med tilpassa opplæring for alle
Publisert 2004 av Peder Haug

Kunnskap om skulen og om elevane si læring. Kva forskinga fortel
Publisert 2004 av Peder Haug

Skolen skyr annerledeshet
Publisert 2003 av Peder Haug

Skaper skulen taparar? Kan PP-tenesta førebyggje?
Publisert 2003 av Peder Haug

What are the implications and limitations of inclusive education on the education of teachers?
Publisert 2002 av Peder Haug

Prosjektet Begynnaropplæring og tilpassa undervisning
Publisert 2002 av Peder Haug

Erfaring frå eksterne evalueringar
Publisert 2001 av Peder Haug

Den inkluderande skulen som utfordring : om skulen for alle sett i eit spesialpedagogisk perspektiv
Publisert 2001 av Peder Haug

Norwegen: (Spezial-)Pädagogik auf dem Prüfstand
Publisert 2000 av Peder Haug

Læreplanverket for den 10-årige grunnskolen i Norge
Publisert 2000 av Peder Haug

Unitary School and Reform 97
Publisert 2000 av Peder Haug

Den mangfaldige spesialundervisninga : status for forskning om spesialundervisning
Publisert 1999 av Peder Haug, Jan Tøssebro, Monica Dalen
Publisher: Universitetsforlaget

Kva elevane meiner - og samfunnet ventar?
Publisert 1999 av Peder Haug

St.meld. nr. 23 (1997-98): Spesial eller undervisning?
Publisert 1998 av Peder Haug
Publisher: Høgskulen i Volda

Norwegian Special Education : Development and Status
Publisert 1997 av Peder Haug

Pedagogisk teori og praksis som samanbindande element i allmenlærarutdanninga
Publisert 1997 av Peder Haug

Evaluation as a part of a ministerial reform strategi
Publisert 1997 av Peder Haug
Publisher: Høgskulen i Volda

Grunnskolereform 97. Utfordringer i en endringsprosess
Publisert 1997 av Vebjørg Tingstad, Peder Haug
Publisher: Norsk senter for barneforskning

FoU-arbeid og Pedagogisk-psykologisk teneste (PPT) : utarbeidd for Faglig enhet for PPT, Utdanningsdirektøren i Hedmark
Publisert 1996 av Peder Haug
Publisher: Høgskulen i Volda

Barnehage på skule : evaluering av innhaldet i 6-årstilboda
Publisert 1996 av Peder Haug

Innhaldet i 90-åras utdanningsreformer
Publisert 1996 av Peder Haug