Liv Ingrid Aske Håberg
Førsteamanuensis
Institutt for pedagogikk
Utdanning
Førskulelærarutdanning (1982) og mastergrad i spesialpedagogikk (2006)
Doktorgrad
Didaktisk arbeid i barnehagen: Kvalitativ studie av korleis assistentar og barnehagelærarar planlegg, gjennomfører og vurderer samlingsstund og femårsklubb (2015). Universitetet i Oslo, Oslo.
Undervisning med emneansvar
Ulike emne på master- og bachelornivå
Faglege interesser
Pedagogiske og didaktiske diskursar
Inkludering i barnehage og samfunn
Tidleg litterasitet/early literacy
Foreldresamarbeid
Forskingsgrupper
Tidleg litterasitet/literacy i barnehage og skule, Høgskulen i Volda (leiar)
Berekraftdidaktikk, Høgskulen i Volda (medlem)
Barnehagen som (ut)danningsarena – barns, studenters og lærereres aktivitet, Høgskulen på Vestlandet (ekstern medlem i undergruppa Historiske perspektiver – barnehagepionerene).
Noverande forskingsprosjekt
Samiske perspektiv i barnehagen 2021 -
SMART (Student Mestring Akademia Realisering Tilrettelegging) 2022 -
Musikk som støtte i språkutvikling 2022
Tidlegare forskingsprosjekt
Meistring av rolla som førskulelærar i eit felt dominert av lekfolk (MAFAL). Finansiert av Norges forskningsråd, (2008-2013), forskar og i prosjektleiinga
DigiHand – The emergence of handwriting skills in the digital classrooms. Finansiert av Norges forskningsråd (2018-2020), forskar
Arbeidserfaring
2015- Førsteamanuensis i pedagogikk, Høgskulen i Volda
2006-2015 Høgskulelektor i pedagogikk, Høgskulen i Volda
1984-2009 Pedagog/Spesialpedagog Herøy kommune
Andre arbeidsoppgåver
Undervisning på bachelor- og masternivå
Rettleiar på bachelor- og masternivå
Nye publikasjonar
Synnes, H. H. & Håberg, L. I. A. (2022). «Ikke stas å bli tvunget til å spille Tornerose viss en absolutt ikke liker det» - en kvalitativ studie om hvordan personale i barnehagen oppfatter dramafaget. DRAMA – Nordisk dramapedagogisk tidsskrift 59(2), 28-37. https://doi.org/10.18261/drama.59.2.6
Håberg, L. I. A. (2022). Bridging troubled water: Preparing school through play and special activities in kindergarten. BUKS - Tidsskrift for Børne- & Ungdomskultur 38(66), 16. https://tidsskrift.dk/buks/article/view/133774
Håberg, L. I. A. (2022). Valued Learning Topics in Kindergarten. Global Education Review 9(2), 83-98. https://ger.mercy.edu/index.php/ger
Vitskapeleg arbeid
CRIStin
Bøker
Kvardagslivets didaktikk i barnehagen [ISBN 978-82-15-02661-9] 152s.
Publisert 2016 av Liv Ingrid Aske Håberg
Publisher: Universitetsforlaget
Vitskaplege artiklar og bokkapittel
How Kindergarten Teachers Support Nascent Understanding of Sustainable Development Among Children – A New Label on an Old Practice?
Publisert 2023 av Liv Ingrid Aske Håberg, Kari Ryslett, Torhild Erika Lillemark Høydalsvik
"Ikke stas å bli tvunget til å spille Tornerose hvis en absolutt ikke liker det" - en kvalitativ studie om hvordan personalet i barnehagen oppfatter dramafaget
Publisert 2022 av Hege Holmqvist Synnes, Liv Ingrid Aske Håberg
Bridging troubled water: Preparing for school through play and special activities in kindergarten
Publisert 2022 av Liv Ingrid Aske Håberg
Valued Learning Topics in Kindergarten
Publisert 2022 av Liv Ingrid Aske Håberg
Matomsyn i barnehagemåltidet i eit berekraftig folkehelseperspektiv
Publisert 2022 av Kari Ryslett, Liv Ingrid Aske Håberg
Korleis blir det arbeidd med utvikling av smakspreferansar i barnehagen?
Publisert 2021 av Kari Ryslett, Liv Ingrid Aske Håberg
The selection of informants in kindergarten research in Norway: A critical review
Publisert 2020 av Liv Ingrid Aske Håberg, Kjartan Leer-Salvesen
Samlingsstund - tradisjonsberar eller nyskapar i arbeid med tidleg litterasitet i barnehagen?
Publisert 2019 av Liv Ingrid Aske Håberg
Verdiformidling til verdifulle barn i barnehagen
Publisert 2019 av Liv Ingrid Aske Håberg
Tilbakemelding for læring på femårsklubb i barnehagen
Publisert 2018 av Liv Ingrid Aske Håberg, Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Barnesentrert pedagogikk i barnehagen
Publisert 2017 av Liv Ingrid Aske Håberg
Anna
Håberg, Liv Ingrid Aske; Farstad, Beate. Students with dyslexia in Norwegian higher education.
Publisert 2023 av Liv Ingrid Aske Håberg, Beate Farstad
Samarbeid eller boikott av israelsk akademia
Publisert 2023 av Liv Ingrid Aske Håberg
Students with dyslexia in Norwegian higher education
Publisert 2023 av Liv Ingrid Aske Håberg, Beate Farstad
How do students with the diagnosis autism spectrum disorder master higher education
Publisert 2023 av Liv Ingrid Aske Håberg, Kari Eldby Rygg
Accommodation for students with disabilities in higher education
Publisert 2023 av Kari Eldby, Liv Ingrid Aske Håberg
ASD students in higher education
Publisert 2023 av Liv Ingrid Aske Håberg
Drama- mer rollelek og julespill
Publisert 2022 av Hege Holmqvist Synnes, Liv Ingrid Aske Håberg
Personalets rolle i barns fantasilek i lys av Vygotskys «lånte erfaringer»
Publisert 2022 av Liv Ingrid Aske Håberg, Hege Holmqvist Synnes
Snipp, snapp, snute - er samlingsstunda ute? Fem gode grunnar til å gjennomføre samlingsstunda i barnehagen
Publisert 2022 av Liv Ingrid Aske Håberg
Fem grunnar til at du bør lese høgt for barnet ditt
Publisert 2022 av Anne Marta Vinsrygg Vadstein, Liv Ingrid Aske Håberg
Språkets verden – muligheter og utfordringer: Kort presentasjon av typiske trekk ved språkutviklingen hos barn med ASF. Hvordan stimulere til læring?
Publisert 2022 av Liv Ingrid Aske Håberg
Forskar om overgang frå barnehage til skule
Publisert 2022 av Liv Ingrid Aske Håberg
– Det er behov for mer forskning om overgangen mellom barnehage og skole, og lekens rolle i dette
Publisert 2021 av Liv Ingrid Aske Håberg
Nå skaper Mathilde og Robert tilbudet de selv savnet da de fikk diagnosen
Publisert 2021 av Liv Ingrid Aske Håberg
Femåringens verdifulle leik
Publisert 2021 av Liv Ingrid Aske Håberg
"Noen barn spiser brødskiver opptil tre ganger om dagen, med det samme pålegget.»
Publisert 2021 av Kari Ryslett, Liv Ingrid Aske Håberg
Korleis blir det arbeidd med smakspreferansar i barnehagen?
Publisert 2021 av Kari Ryslett, Liv Ingrid Aske Håberg
Familietreff i Møre og Romsdal - så fint å være sammen!
Publisert 2021 av Liv Ingrid Aske Håberg
Kvar går grensa på kva organisasjonar kan gi av politisk veiledning før valet?
Publisert 2021 av Liv Ingrid Aske Håberg
Grøn berekraft som danningsubstans i barnehagen.
Publisert 2021 av Liv Ingrid Aske Håberg, Kari Ryslett
Learning what? Preparing for school start in Norwegian kindergartens
Publisert 2021 av Liv Ingrid Aske Håberg
Språkets vidunderlige verden - også for barn med autisme?
Publisert 2021 av Liv Ingrid Aske Håberg
Litteraturreview om informantar i norsk empirisk barnehageforsking 2008-2017
Publisert 2020 av Liv Ingrid Aske Håberg
Kva barn treng å lære i barnehagen før skulestart
Publisert 2020 av Liv Ingrid Aske Håberg
Ber foreldre vurdere om det er mulig å gi barn kortare dagar eller ein fridag av og til
Publisert 2019 av Liv Ingrid Aske Håberg
Pedagogiske retningar i lys av Fröbel
Publisert 2019 av Liv Ingrid Aske Håberg
What is important for children to have learned when starting school?
Publisert 2019 av Liv Ingrid Aske Håberg
Kindergarten research in a Norwegian context
Publisert 2018 av Liv Ingrid Aske Håberg
Feedback in school and kindergarten
Publisert 2018 av Liv Ingrid Aske Håberg
Samlingsstunda
Publisert 2018 av Liv Ingrid Aske Håberg
Utarbeidelse av IUP
Publisert 2018 av Liv Ingrid Aske Håberg
Barnehagen - bra for barn?
Publisert 2017 av Liv Ingrid Aske Håberg
Samlingsstund i barnehagen - skattekiste for tidleg litterasitet?
Publisert 2017 av Liv Ingrid Aske Håberg
Why so silent? Absence of assistants in kindergarten research
Publisert 2017 av Liv Ingrid Aske Håberg
Kongevegen til god praksis
Publisert 2017 av Liv Ingrid Aske Håberg
Flat struktur i barnehagen - Usynleggjering av hierarki og undervurdering av barnehagelærarutdanning?
Publisert 2017 av Liv Ingrid Aske Håberg
Kvardagslivets didaktikk i lys av barnehagepedagogiske diskursar
Publisert 2017 av Liv Ingrid Aske Håberg
Samspill mellom toåringer og de voksne i barnehagen 92s.
Publisert 2016 av Hege Holmqvist Synnes, Liv Ingrid Aske Håberg
Didaktikk i ein barnehagekontekst
Publisert 2016 av Liv Ingrid Aske Håberg
Det usynlige arbeidet i barnehagen http://forskning.no/barn-og-ungdom-pedagogiske-fag/2016/06/det-usynlege-arbeidet-i-barnehagen
Publisert 2016 av Liv Ingrid Aske Håberg
Kritisk blikk på forslaget til ny rammeplan https://www.utdanningsnytt.no/forste-steg/debatt/2016/kritisk-blikk-pa-forslaget-til-ny-rammeplan/
Publisert 2016 av Liv Ingrid Aske Håberg
Leik og læring - motsetningar eller bestevennar?
Publisert 2016 av Liv Ingrid Aske Håberg
Usynlege arbeidsoppgåver, usynleg personale, usynlege barn?
Publisert 2016 av Liv Ingrid Aske Håberg
Stor overgang for småfolk
Publisert 2016 av Liv Ingrid Aske Håberg
Exportschlager Fröbel: 120 Teilnehmer bei internationalem Kongress in Kassel http://www.hna.de/kassel/exportschlager-froebel-teilnehmer-internationalem-kongress-kassel-6516589.html
Publisert 2016 av Liv Ingrid Aske Håberg
Educational trends in Norwegian preschools in light of Froebel’s pedagogy and childcentered and postmodern directions
Publisert 2016 av Liv Ingrid Aske Håberg
Doktorgrad om didaktisk arbeid
Publisert 2016 av Liv Ingrid Aske Håberg
Innhald og arbeidsmåtar for femåringar i barnehagen
Publisert 2015 av Liv Ingrid Aske Håberg
Didaktisk arbeid i barnehagen: Kvalitativ studie av korleis assistentar og barnehagelærarar planlegg, gjennomfører og vurderer samlingsstund og femårsklubb 261s.
Publisert 2015 av Liv Ingrid Aske Håberg
Comparative perspectives of preschool teachers and assistants in the preschool
Publisert 2014 av Liv Ingrid Aske Håberg
Professional competence in kindergarten: a guarantee for childrens learning and care?
Publisert 2010 av Liv Ingrid Håberg
Comparing didactical approaches between kindergarten teachers and assistants in Norwegian kindergarten
Publisert 2010 av Liv Ingrid Håberg
Fagfolk blant lekfolk
Publisert 2010 av Liv Ingrid Håberg, Bente Vatne