SRS104N Skuleretta samfunnsfag: Globale perspektiv i samfunnsfagundervisinga (nettbasert m/avgift)

Emnekode: 
SRS104N
Varighet: 
1 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2020 Vår
Emnenavn på engelsk: 
Global Societal Challenges
Emnenavn på bokmål: 
Globale samfunnsutfordringer
Eksamenssemester: 
2020 Vår
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Fullført lærarutdanning

Om emnet

SRS104N inviterer til å lære og å forstå meir om samspelet mellom natur og samfunn, mellom menneske, mellom grupper og mellom samfunn lokalt, regionalt og globalt. Studiet tek opp tema som geografi, historie og samfunnsforhold i Europa, Asia, Afrika og Latin-Amerika, med vekt på utvalde land. Det er profesjonsretta med tanke på arbeid som lærar i skule og andre formidlingssituasjonar. Didaktikk og trygghet i den faglege formidlinga av alle delar av samfunnsfaget står sentralt. Gjennom ulike tilnærmingsmåtar til læring får studenten høve til å vidareutvikle seg til ein dyktig lærar i samfunnsfag. Dette emnet inngår som ei eining i studieprogrammet Skuleretta samfunnsfag 2 N.

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket skal studenten ha følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

 Studenten
 • skal ha kunnskap om utviklinga i den globale verdsøkonomien og politiske, kulturelle, miljømessige og sosiale konsekvensar av denne utviklinga
 • skal kjenne til geografi og samfunnsliv frå ulike delar av verda
 • skal kunne leggje til rette for opplæring om samfunnsforhold i eit fleirkulturelt og globalt perspektiv, med vekt på menneskerettar og demokrati
 • skal ha kunnskap om relevant forskings- og utviklingsarbeid innanfor fagområdet
 • skal ha kunnskap om sentrale fagdidaktiske metodar og teoriar

Ferdigheiter

 Studenten skal kunne
 • bruke faglege og fagdidaktiske kunnskapar og ferdigheiter i geografi, historie og samfunnskunnskap ut frå resultat frå forskings- og utviklingsarbeid
 • arbeide sjølvstendig med faglege og fagdidaktiske spørsmål og analysere faglege og fagdidaktiske problemstillingar ut frå fakta og teorigrunnlaget i faget
 • kritisk analysere samfunnsfaglege problemstillingar og stimulere til dette i opplæringa
 • reflektere over og vise innsikt i historiske, geografiske og samfunnskunnskaplege prosessar lokalt og globalt
 • ta i bruk og rettleie elevar i sentrale samfunnsfaglege metodar

Generell kompetanse

Studenten skal
 • kunne oppdatere seg fagleg og reflektere over eigen praksis
 • kunne arbeide sjølvstendig og saman med andre for å identifisere, analysere og løyse problem knytt til elevars læring og utvikling i samfunnsfaget
 • kunne reflektere kritisk over samfunnsfaglege spørsmål og stimulere til kritisk tenking
 • kunne forstå aktuelle samfunnsforhold i geografisk, historisk, politisk og sosiologisk perspektiv
 • ha innsikt i korleis barn og ungdom forstår faget

Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Studiet er eit nettstudium. Aktuelle arbeidsformer er litteraturstudium, studieleksjonar, skriftlege arbeid, rettleiing. Alle leksjonar, diskusjonar, rettleiingar og innleveringar vert gjennomført i e-læringsplattforma Canvas. Eksamen vert levert digitalt i Inspera. Det er ein føresetnad at studentane nyttar Canvas kontinuerleg, og aktivt tek del i dei læringsprosessane som det vert lagt opp til i plattforma.

Vilkår for å framstille seg til eksamen
  • Studentane skal skrive ei individuell semesteroppgåve. Oppgåva skal ha eit omfang på minimum 4 000 og maksimum 6 000 ord. Tema for arbeidet skal vere knytt til undervisningstema i emnet.
  • Studentane skal gjennomføre ei skriftleg prøve med godkjent resultat (vert gjennomført i Canvas).
Sensorordning
Minimumstal: 
20
Maksimumstal: 
50
Emneansvarleg: 
Margit Ystanes
Studieavgift

Kr 4.000,-

Emnet inngår i følgande studieprogram
  • Skuleretta samfunnsfag 2 - nettstudium m/avgift
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oppgave
Individuell eller gruppe (etter avtale)
1 semester
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
100
Minimum 4 000 og maksimum 6 000 ord
Godkjent av: 
Odd Ragnar Hunnes 01.03.19