UL301 Overordna perspektiv på kvalitet i opplæringa i barnehage og skule

Emnekode: 
UL301
Varighet: 
1 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Master
Undervisningssemester: 
2017 Haust
Emnenavn på engelsk: 
Special Education: Central perspectives on special- and inclusive education
Emnenavn på bokmål: 
Overordna perspektiv på spesialpedagogisk arbeid og inkluderende opplæring i barnehage og skole
Eksamenssemester: 
2017 Haust
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Ingen

Om emnet

Dette emnet skal gi studentane ei vid og djup innsikt i grunnleggande spørsmål som gjeld kvalitet i opplæringa i barnehage og skule. Det vert lagt særleg vekt på korleis møte utfordringa som gjeld mangfaldet mellom barn og unge i grupper og klassar. Emnet skal gi sentrale premissar for opplæringa, både som formulering (intensjon) og realisering (praksis). Omgrepa endring, inkludering, tilpassa opplæring og spesialpedagogisk hjelp/spesialundervisning er sentrale. 

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Studentane skal ha inngåande kunnskapar om:

  • Kva som karakteriserer opplæringa i barnehage og skule ut frå ulike forklaringsmodellar 
  • Omgrepa spesialundervisning, inkludering og tilpassa opplæring 
  • Korleis skape vilkår for endring i opplæringa 
  • Kva som kjenneteiknar kvalitet i opplæring for alle barn og elevar 

 

Ferdigheiter

Studentane skal kunne: 

  • Analysere og forstå dei ulike premissane for opplæringa i barnehage og skule. 
  • Framstille tilhøvet mellom intensjon og praksis i verksemda i skule og barnehage 
  • Samle inn data, analysere og drøfte innhald og arbeidsformer i barnehage og skule ut frå eit eller fleire av omgrepa inkludering, tilpassa opplæring, spesialundervisning/ spesialpedagogisk hjelp og endring.
Generell kompetanse

Studentane skal kunne:

  • Forklare utfordringar som gjeld mangfaldet mellom aktørane i opplæringa
  • Vurdere kvaliteten i opplæringa 
  • Skrive ein vitskapleg artikkel med ei problemstilling knytt til pedagogisk praksis 
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Arbeidsmåtane i emnet vil veksle mellom førelesingar, arbeid i mindre grupper, feltarbeid, studentseminar og oppgåveskriving. Emnet er organisert med samlingar over to dagar om lag kvar fjerde veke. Det er obligatorisk oppmøte til samlingane.

Vilkår for å framstille seg til eksamen

o    Obligatorisk frammøte til undervisninga

o    Delta i seminar som førebuing til oppgåveskriving

o    Levere inn og presentere utkast til problemstilling for feltarbeidet.

o    Eit individuelt feltarbeid skal gjennomførast i barnehage, skule eller annan relevant institusjon.

o    Levere inn og presentere resultat frå feltarbeidet.

o    Innlevering av utkast til fagtekst (eksamenstekst)

o    Kommentere minst ein resultatpresentasjon og eit utkast til problemstilling  

Evaluering og kvalitetssikring

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.

Maksimumstal: 
85
Emneansvarleg: 
Anne-Kari Remoy
Emnet inngår i følgande studieprogram
  • Mastergradsstudium i undervisning og læring, deltid
  • Mastergradsstudium undervisning og læring
  • Spesialpedagogikk - vidareutdanning
  • Spesialpedagogikk - vidareutdanning (deltid)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oppgave
Individuell
semester
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
I denne oppgåva skal studenten drøfte erfaringane frå feltstudiet i høve til den litteraturen som er sett opp for emnet.
Om lag 5000 ord (føreord, innhaldsliste, litteraturliste og eventuelle vedlegg kjem i tillegg)